برنامه‌ریزی برای اشتغال جوانان جویای کار فاقد مهارت در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از پیگیری اولویت اشتغال جوانان جویای کار فاقد مهارت و ارتقای مهارت شاغلان استان در سال جاری خبر داد.

شهرام ملایی‌هزاروندی در نشست بررسی طرح‌های مهارتی اشتغال‌زایی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در سال ۱۴۰۲ که امروز (۲۰ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تاکید مسئولان کشوری و استانی به مقوله مهارت نشان از اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای در توسعه اشتغال دارد. کار در نهضت مهارت‌آموزی نیز مانند نهضت سوادآموزی با کار جهادی انجام می‌شود و بر این اساس از ظرفیت خیرین مهارتی، شرکای اجتماعی و موسسات خیریه با تعامل و هم‌افزایی برای توسعه نهضت مهارت‌آموزی استفاده می‌شود.

وی افزود: بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی برای توسعه مهارت و اشتغال گروه‌های هدف ظرفیت بسیار خوبی است که ضرورت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. در این خصوص، اشتغال جوانان جویای کار فاقد مهارت و ارتقای مهارت شاغلان، از برنامه‌های اولویت‌دار سال جاری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد: شیلات و کشاورزی از ظرفیت‌های خوزستان هستند و نیاز است این مزایا و ظرفیت‌ها در راس برنامه قرار بگیرند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار