کاهش ساعت اداری در خوزستان در روز یکشنبه

دسته ها: اخبار استان اخبار

در پی پیش بینی هواشناسی مبنی بر افزایش دما، ساعت کار اداری در خوزستان یکشنبه 17 مرداد نیز تا ساعت 13 کاهش یافت.

اداره کل مدیریت بحران خوزستان در اطلاعیه ای اعلام کرد زمان اتمام کار همه ادارات، دستگاه های اجرایی و بانک های استان، فردا یکشنبه تا ساعت 13 خواهد بود.

مراکز عملیاتی، خدماتی، امدادی، بهداشتی و درمانی، بیمارستان ها و مراکز آتش نشانی از این مصوبه مستثنی هستند.

این اطلاعیه بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان مبنی بر وقوع دمای بالای 49 درجه در تعداد زیادی از شهرها و پدیده شرجی در بیشتر نقاط این استان به ویژه شهرهای ساحلی صادر شده که هدف آن کمک به مدیریت مصرف و کاهش پیک بار در شهرستان های با دمای بالا است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان دوم مرداد امسال برای نخستین بار کاهش ساعات اداری در روزهایی که دما به بالای 49 درجه می رسد را با هدف کاهش مصرف انرژی به تصویب رساند که این مصوبه از دوشنبه 11 مرداد اجرایی شده است. ساعت کاری در خوزستان در این روزها از 6:30 دقیقه تا 13 خواهد بود.

* پیش بینی گرما و شرجی تا دوشنبه
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خوستان حداکثر دمای هوای آبادان و امیدیه در روز شنبه به 50 درجه سانتیگراد و دمای هوای اهواز، بستان، دزفول، رامهرمز، آغاجاری و شوش به 49 درجه سانتیگراد است.

بر اساس پیش بینی ها یکشنبه نیز دمای هوای آبادان، اهواز، امیدیه، بستان، دزفول و شوش به 50درجه و دمای هوای شادگان، رامهرمز، شوشتر، مسجدسلیمان، لالی، آغاجاری، شوش و گتوند به 49 درجه خواهد رسید.

همچنین طبق اطلاعیه اداره کل هواشناسی خوزستان بررسی نقشه های پیش یابی در سطح زمین از فردا تا اواسط وقت روز دوشنبه به دلیل جنوبی بودن جریانات جوی بر روی نیمه شرقی در این مناطق شاهد وقوع شرجی خواهیم بود.

این اطلاعیه می افزاید: در غرب خوزستان نیز از حوالی عصر روز یکشنبه تا روز سه شنبه وزش بادهای قابل ملاحظه و انتظار برخاستن گرد و غبار محلی وجود دارد.

در شبانه روز گذشته شوش با 49.4 درجه سانتیگراد گرم ترین و دهدز با 27.4 درجه سانتیگراد خنک ترین نقاط خوزستان گزارش شده اند. حداکثر دمای اهواز نیز در این مدت به 49 درجه و حداقل به 30 درجه سانتیگراد رسیده است.

اخبار استان اخبار