اطلاعیه سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اخبار خودروهای پلاک اروندی

دسته ها: اخبار استان اخبار

اطلاعیه سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اخبار خودروهای پلاک اروندی

سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص اخبار منتشر شده در رسانه ها پیرامون خودروهای پلاک اروندی اطلاعیه صادر کرد.

این سازمان در خصوص اخبار منتشرشده پیرامون خودروهای پلاک اروند ملاحظات و اطلاعات را به شرح زیر اعلام کرد:

1- بر اساس قانون مناطق آزاد فعالیت‌ ها، امتیازات و منابع در نظر گرفته ‌شده در این قوانین و مقررات متعلق به ساکنان و شهروندان منطقه آزاد اروند می‌ باشد.

2- تمامی خدمات و مشاغل ایجاد شده در حوزه پلاک گذاری، ترخیص، نقل ‌و انتقال و امتیاز خرید خودروی اروندی و غیره کماکان به ‌صورت انحصاری در منطقه آزاد اروند و خرمشهر به شکل خاص می ‌باشد و غیر قابل ‌انتقال به خارج از این محدوده است.

3- تلاش استاندار خوزستان، پلیس راهور و فرماندهی نیروی انتظامی استان و سازمان منطقه آزاد اروند بهره ‌مندی هم استانی‌ ها از تمامی مزایای مصوب شورای تأمین و خدمت بیشتر و جبران شرایط تحمیلی آب و هوایی به استان است و انتظار داریم همکاران رسانه ‌ای نیز همچون همیشه با درک و شعور بالای سیاسی و اجتماعی ممتاز خود همراه و یار ما در این شرایط حساس برای جذب و جلب حداکثری امتیازها و امکانات و فرصت ‌ها برای استان باشند.

4- در خصوص مرکز خدمات اهواز نیز مقرر شده تنها در تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی و با توجه به ازدحام بیش ‌از حد و صف ‌های چند کیلومتری متقاضیان استفاده از مرخصی‌ های ایام مذکور یک مرکز خدمات الکترونیکی پلاک گذر موقت ( صرفاً برای مرخصی ‌های مذکور) با هدف ممانعت از ترددهای حادثه ‌ساز و هزینه ‌ساز از مناطق مختلف استان به خرمشهر ، در اهواز ایجاد شود که به‌ هیچ ‌عنوان موجب انتقال ترخیص ‌کاری، نقل ‌و انتقال، معاملات خودرو پلاک گذاری اروندی و سایر مشاغل موجود در خرمشهر و پلاک ‌های ثابت اروندی نمی ‌باشد و تمامی اخبار منتشرشده در این خصوص غیر دقیق و نادرست می ‌باشد و همشهریان شاغل در این حوزه به ‌هیچ ‌عنوان نگران نباشند.

گفتنی است؛ پس از انتشار خبری در رسانه ها مبنی بر اعطای مرخصی خودروهای پلاک اروندی در دو مرحله 15 روزه و راه اندازی مرکزی در اهواز برای اعطای مرخصی به خودروها، انتقادات فراوانی از این تصمیم در رسانه های مجازی منتشر شد.

بنابر این گزارش، با پیگیری غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با مرخصی خودروهای پلاک اروندی در 2مرحله 15روزه در سال موافقت شد.

در نشستی که با حضور استاندار خوزستان، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی اروند و سرهنگ قاسم قدرتی رئیس پلیس راهور استان برگزار شد در خصوص مرخصی خودروهای پلاک اروندی تصمیم گیری در 2 مرحله 15روزه موافقت نهایی صورت گرفت.

همچنین در خصوص راه اندازی و شروع به کار خدمات خودرویی ویژه مرخصی خودروهای پلاک اروند در اهواز مقرر شد علاوه بر مرکز شماره گذاری مستقر در منطقه آزاد اروند، پیرو مصوبه شورای تامین استان و دستور استاندار، مرکز دیگری پیش از آغاز سال 1396 برای خدمات رسانی به مردم خوزستان در اهواز راه اندازی شود.

اخبار استان اخبار