تایید صحت آزمون دستیاری/ نتیجه بررسی کارگروه رسیدگی به اعتراضات

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تایید صحت آزمون دستیاری/ نتیجه بررسی کارگروه رسیدگی به اعتراضات

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی های کارگروه تشکیل شده برای رسیدگی به اعتراضات آزمون دستیاری، بسیار دقیق بود و وجود هرگونه شبهه در آزمون دستیاری منتفی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر منوچهر جمالی سوسفی با بیان اینکه کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس، داوطلبان معترض، مجریان آزمون دستیاری و مسئولان وزارت بهداشت به بررسی اعتراضات به نتایج آزمون دستیاری پرداختند، افزود: با این پیش فرض که معترضان معتقد بودند حقوق آنها تضییع شده، کارگروه در دو جلسه تشکیل شد و از آنها مستنداتی خواسته شد در صورتی که دلایل و مستنداتی ارائه نشده بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آزمون دستیاری از ابتدای فرایند طراحی سوالات، برگزاری آزمون و اعلام نتایج در صحت و سلامت کامل برگزار شده و قرنطینه و امنیت لازم برای برگزاری این آزمون در نظر گرفته شده است و کارگروه به این نتیجه رسید که ایراد قانونی در برگزاری این آزمون وجود نداشته است.

جمالی سوسفی یادآور شد: برای کاهش شبهات حتما باید قبل از برگزاری آزمون و زمان توزیع دفترچه های ثبت نام داوطلبان، توضیحات لازم و اطلاع رسانی دقیق به شرکت کنندگان در این آزمون ارائه شود زیرا شفاف سازی، اعتماد سازی ایجاد می کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بررسی های کارگروه تشکیل شده، بسیار دقیق بوده و نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت با حساسیت تمام به بررسی موضوع پرداختند چرا که هدف ما این بود که حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

جمالی سوسفی گفت: ما در این کارگروه و کمیسیون بهداشت مجلس، اعتراضات و شکایات داوطلبان را با سعه صدر شنیدیم و شاید تصمیم آنها انتخاب راه های دیگری برای اعتراض بود اما آن راه ها، مناسب نبود و البته مجلس خانه آنها است و در وزارت بهداشت نیز اعتراضات و شکایات آنها شنیده و مستندات آنها بررسی می شود.

وی یادآور شد: اعتراضات مربوط به نتایج آزمون دستیاری تخصصی پس از طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با وزیر بهداشت در میان گذاشته شد.

جمالی سوسفی یادآور شد: با وجود امنیت بالا و صحت و سلامت برگزاری آزمون، وجود هر گونه شبهه و شائبه ای در مورد برگزاری آزمون دستیاری منتفی است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار