بازیکنان و مربیان میلیاردی شناسایی شدند

دسته ها: اخبار

مهدی تاج روز جمعه در نشست خبری در محل هتل پردیسان مشهد گفت: بر اساس بازرسی به عمل آمده توسط سازمان بازرسی از باشگاه های کشور تعداد ۲۰ بازیکن و سه مربی دارای قرارداد یک میلیارد تومان، یک بازیکن یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان، یک بازیکن یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، ۲۵ بازیکن ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد، ۲۲ بازیکن ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون و ۵۴ بازیکن ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان شناسایی شدند.

وی افزود: بر اساس این گزارش، تعداد ۱۰۲ بازیکن و دو سرمربی و هفت مربی نیز بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دریافتی داشتند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: بر همین اساس تعداد ۲۶۵ بازیکن نیز بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد داشتند که دو سوم لیگ را شامل می شود و به طور میانگین این بازیکنان ۳۳ درصد قرارداد خود را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پول‌ها و قراردادها هنوز پرداخت نشده است، افزود: ما از تیم‌ها درخواست کردیم که تمامی هزینه‌ها را اعلام کنند و بسیار خوشحال هستم که تمامی باشگاه‌ها همکاری کردند و این اعداد را در سایت هایشان زدند.

تاج اظهار کرد: در لیگ امسال مبالغ قراردادهای بازیکنان و مربیان و سرمربیان به صورت جامع و آماری و دقیق وجود دارد که این مهم نیز با همت و کمک سازمان بازرسی کل کشور به دست آمده است.

سیاست جوان گرایی در دستور کار

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه جوان گرایی به عنوان یکی از سیاست های این سازمان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دارد، افزود: بهره گیری از بازیکنان جوان علاوه بر ایجاد بستر رشد و شکوفایی استعدادهای جوان موجب کاهش قیمت بازیکنان می شود.

تاج با بیان اینکه تلاش می شود تا بازیکنان در شهر خودشان بازی کنند، افزود: این اقدام موجب جلوگیری از دلال بازی خواهد شد.

وی افزود: سازمان لیگ در حال حاضر در تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی در باشگاه‌های کشور است و یکی از برنامه‌هایی که سازمان لیگ برای اجرای این امر در نظر گرفته کاهش قرارداد بازیکنان و دیگری تلاش برای اجرای یک مکانیزم صحیحی برای ماندگاری بازیکنان در استان های خود و کاهش دلالی‌ها در فوتبال است.

صعود تیم سیاه جامگان باید در فوتبال الگو شود

تاج با بیان اینکه صعود تیم سیاه‌ جامگان باید برای همه تیم‌هایی که سهمیه می‌خرند الگو شود، افزود: سیاه‌ جامگان بدهی ندارد و از این نظر مشکلی برای حضور آنها در لیگ برتر وجود ندارد.

رئیس سازمان لیگ با اشاره به اینکه سیاه‌ جامگان منابعی را برای خود تأمین کرده اند، گفت: سازمان لیگ مبالغی را برای تیم‌ها در نظر گرفته که باید برای ضمانت حضور در لیگ برتر به سازمان لیگ بدهند که هنوز این اعداد قطعی نشده است.

وی با اشاره به حضور بازیکنان خراسان رضوی در لیگ برتر، افزود: در حال حاضر ۲۳ بازیکن از خراسان رضوی در لیگ برتر حضور دارند که از این تعداد ۱۲ نفر آنها در تیم پدیده بازی می‌کنند.

بازیکنان باید مالیات بدهند

تاج گفت: از سال آینده هر بازیکن و مربی چه ایرانی یا خارجی باید مالیات بپردازد.

وی افزود: پیشنهاد رئیس کمیته داوران در رابطه با افزیش صددرصدی حقوق داوران نیز به سازمان لیگ آمده و لذا با در نظر گرفتن شرایط و منابع در حال بررسی این موضوع هستیم.

رئیس سازمان لیگ گفت: با توجه به این میزان حق الزحمه دریافتی اعتقاد دارم که این عدد از کمترین اعداد لیگ برتر است.

دوربین ها باید به ورزشگاه ها راه پیدا کنند

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با بیان اینکه براساس مصوبه شورای تامین باید دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها راه بدهیم، افزود: بنا بر قانون باید به رسانه احترام بگذاریم.(مهر)

اخبار