کمبود ۳۰۰ معلم در آبادان/مدارس یک میلیارد به اداره برق بدهی دارند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

کمبود ۳۰۰ معلم در آبادان/مدارس یک میلیارد به اداره برق بدهی دارند

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از کمبود ۳۰۰ معلم در مدارس آبادان خبر داد.

عامر کعبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاش جامعه فرهنگیان و مدیران و معلمان مدارس به پاس سپری کردن سال تحصیلی ۹۵-۹۶ از آنان به عنوان زحمت کشان بی ادعا در عرصه آموزش و پرورش یاد و اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ معلم در سطح مدارس آبادان کمبود داریم و این سوای کمبود شدید در بخش نیروهای خدماتی مدارس است.

وی از فرسودگی و کمبود لوازم کمک آموزشی از جمله میز و نیمکت های دانش آموزی، کمبود وسایل کارگاهی وآزمایشگاهی، نبود امکانات رفاهی برای خانواده‌های فرهنگیان، عدم پرداخت حق الزحمه های مختلف مربوط به سال گذشته فرهنگیان، عدم پرداخت سرانه به مدارس و دهها معضل دیگر افزود: به رغم آنکه وضعیت موجود در نه در حد نام و سابقه درخشان آبادان و نه شایسته معلمان است اما همواره شاهد تلاش فرهنگیان با تعصب آبادانی در جهت اعتلای وضعیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان هستیم.

کعبی با تاکید بر بدهی بیش از یک میلیارد تومانی مدارس به اداره برق تصریح کرد: از تمامی مسئولان اداره آموزش وپرورش، معلمان، دبیران و مدیران مدارس می خواهم تا ضمن حفظ روحیه ایثارگری خود، با برنامه محوری و کوشش بیشتر دست دردست هم داده و با استفاده از تمام ظرفیت های موجود، آنچه را که شایسته مردم آبادان و سابقه درخشان آموزشی این شهر است را محقق کنیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از کمک های منطقه آزاد اروند به حوزه آموزش و پرورش گفت: از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند می خواهیم تا به فرهنگیان، دانش آموزان و مدارس آبادان با هدف تقویت بنیه علمی که منجر به انسان سازی می شود توجه ویژه ای داشته باشد و با مشورت و دریافت نظر متخصصان و اهالی فن این مسیر را دنبال کند.

کعبی همچنین از رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان خواست تا با اطلاع رسانی هرچه بیشتر به شهروندان آبادان، آنان را در جریان کمبودها، مشکلات مدارس، نحوه ثبت نام دانش آموزان، وضعیت پوشاک آنها و نحوه انعقاد قرارداد با تولیدی های پوشاک قرار دهد.

وی، کسب موفقیت های دانش آموزان آبادانی در رشته های مختلف علمی، معارف اسلامی، ورزش و هنر را یادآور شد و افزود: رسانه ها این موفقیت ها را با هدف ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر میان کودکان، نوجوانان و جوانان به مردم اطلاع رسانی کنند .

کعبی اظهار کرد: اطلاع مردم از موفقیت ها و کمبودهای آموزشی و پرورشی سبب افزایش تعامل آنان با آموزش و پرورش برای رفع مشکلات و کمک کردن به اجرای بهتر و سریعتر امور مدارس می شود.
وی از عزم جدی خود به عنوان نماینده مردم در جهت پیگیری مشکلات و مسائل مبتلابه بخش آموزش و پرورش و کمک به حل آنان خبر داد و تصریح کرد: بی انصافی است اگر لحظه ای محبت ها، برنامه‌ریزی ها، تلاش ها وصبوری های این قشر ارزشمند و تاثیرگذار را نادیده بگیریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار