امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود

دسته ها: اخبار

شهردار اهواز در مراسم افتتاح دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری  اهواز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: شعبان و یاد آن بویژه برای ما که پیرو ائمه (ع) هستیم مبارک است. مبعث پیامبر اکرم (ص) با علم، قرائت و کتابت آغاز شد و ما امروز ادامه دهندگان راه علم هستیم.تکیه ائمه به علم در احادیث و فرموده های آنها  بیانگر این موضوع است که در آن حکمت خداوند نهفته است.

سید خلف موسوی افزود: زمانی ما پیشرفت می کنیم که جوانان را باور کرده و خودباوری، اعتماد به نفس و آموزش را در آنها تقویت کنیم. اگر کشورهای دیگر موانع ایجاد نکنند، ما قله های علمی و صنعتی جهان را فتح خواهیم کرد. وی تصریح کرد:خدمات ما در شهرداری باید مبتنی بر فن و علم باشد. باید استانداردها را در این زمینه رعایت کنیم و لازمه این موضوع این است که نیروهای ما بصورت علمی و عملی کار را فرا بگیرند.

شهردار اهواز با تاکید بر این نکته که تحول بوسیله نیروی انسانی انجام می شود نه پول اظهار داشت: تشکیل مرکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز، مقدمه ای برای کسب علم و دانش و مهارت نیروی های شهرداری است. ما 4500 نفر نیروی انسانی داریم که نزدیک به 70 درصد  این افراد نیاز به آموزش عالی و کسب مهارت در رشته های مرتبط دارند که خوشبختانه این مهم با راه اندازی این مرکز محقق خواهد شد.

سید خلف موسوی یکی از بحران‌ها و چالش های استان خوزستان را معضل بیکاری عنوان کرد و ادامه داد: در زمینه اشتغال،عدالت در بکارگیری نیروی انسانی در استان بوجود نیامده و اعتقاد داریم استان خوزستان در این زمینه از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: گردش مالی که در استان  ما هست در هیچ جای کشور وجود ندارد و امیدوارم با ظرفیت های موجود، جوانانمان را به سوی علم و دانش تشویق نموده و با احداث چنین مراکزی آنان را حمایت  کنیم.

شهردار اهواز همچنین در خصوص نحوه فعالیت این دانشگاه گفت: در این مرکز در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در رشته های شهرسازی، معماری شهری، عمران، برق مترو، فناوری اطلاعاتIT بالغ بر 400 دانشجو در حال تحصیل هستند که 100 نفر از این افراد را پرسنل شهرداری اهواز تشکیل می دهند.

امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود امیدوارم دانشگاه شهرداری اهواز مرکز نمونه کشور شود

در ادامه این مراسم، رییس موسسه آموزش علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور نیز ضمن تشکر از زحمات و تلاش شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص برپایی این مرکز علمی گفت: این تکنولوژی حاکی از عزم و اراده ملت و بخاطر صبر و پایداری آنان است.ما با تکیه  بر توانمندی داخلی در راستای تربیت نیروی کار تا به امروز قدم‌های خوبی برداشته ایم که یکی از ارکان این توسعه، راه اندازی چنین دانشگاه هایی است.

وی با ذکر این نکته که رکن اصلی دانشگاه‌های علمی کاربردی، ماموریت گرایی و مهارت محوری است تصریح کرد: ما با نگاهی کاملا تخصصی و نیاز محور در راستای اهداف کلان سیاست‌های کشور این گام را دنبال خواهیم کرد و تاکیدمان بر این است که شهرداریها و استانداریها بعنوان دستگاه حامی در راستای تعیین نیازهای شغلی و دستگاهی برنامه ریزی کنند و باید نیروی کار و متخصصان خود را بروز نماییم.

رییس موسسه آموزش علمی کاربردی مدیریت شهری و روستایی وزارت کشور  افزود: تفاوت‌های دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی با دانشگاه های دیگر در تقاضا محوری و عرضه محوری است.زیرا ما بر توانایی دانشجویان تکیه و تاکید می کنیم که دانشجویان ما توان پیاده سازی علم و کاربرد آن را داشته باشند و تئوری و عمل در محیط کار در کنارهم قرار بگیرند.

وی افزود: باید تجربه ، توانایی، دقت و ارزیابی بر اساس توانایی کار وجود داشته باشد،زیرا فارغ التحصیلان دانشگاههای جامع علمی کاربردی باید کارگشا باشند و امیدوارم که مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز نیز بعنوان یک مرکز نمونه در کشور مطرح شود.

همچنین رییس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان خوزستان نیز در این مراسم ضمن تبریک به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهواز و مجموعه دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی استان و کشور به خاطر راه اندازی این دانشگاه،گفت: شهردار اهواز با یک نگاه آموزشی این فعالیت را آغاز کرد که قطعا جزو کارهای ماندگارشهرداری و شورای اسلامی خواهد بود.

حسین زاده گفت: افزایش بهره وری و توسعه پایدار یکی از شاخص های مهم در واحدهای آموزشی است و هر شهری را دگرگون میسازد.نسل سوم دانشگاهها به سمت و سوی کاربردی و مهارتی پیش رفته است و در برنامه ششم توسعه نیز تاکید ویژه ای بر وجود این مراکز مهارتی و آموزشی شده است که می تواند به اشتغال جوانان کمک نماید.

وی ادامه داد: در این دانشگاه‌ها براساس زمینه، پایه ها و قابلیت‌های منطقه، رشته های مرتبط تعریف می شوند که میانگین ما در استان خوزستان با این میزان فعالیت در تمام کشور برابری می کند. البته ما در دانشگاه علمی کاربردی استان کمیته ای تشکیل داده ایم که شهردار اهواز نیز عضو این کمیته است.

ناجی سواری عضو و نائب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز در ادامه گفت: اولین آیات قران با  تاکید بر خواندن شروع شده است که این‌ها حاکی از تاکید قرآن بر کسب علم و کسب و دانش است.

وی افزود: یکی از اهداف شورای اسلامی شهر و شهرداری اهواز تحقق پیدا کرده است و تاسیس این دانشگاه و مرکز علمی را به شهروندان و پرسنل شهرداری تبریک می گویم.

سواری تصریح کرد: سریال کارهای عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی و علمی شهرداری ادامه دارد و برای انتخاب سید خلف موسوی به عنوان شهردار، باید به شورا تبریک گفت. شورای اسلامی شهر اهواز به شهردارش می نازد.

در پایان این مراسم نیز لوح یاد بودی به مردانی رییس دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی وزارت کشور اهداء و طی حکمی نیز احمدی فر به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری اهواز منصوب شد.

اخبار