آگهی برای فروش چک‌های سرقتی

دسته ها: اخبار

به گزارش جام جم، چندی قبل نماینده مالی شرکتی با مراجعه به ماموران کلانتری مرزداران با طرح شکایتی گفت: مردی با ارائه سه چک تضمینی در شرکت مشغول کار شد اما هفته گذشته تجهیزات رایانه ای به ارزش هشت میلیون تومان را تحویل گرفت و دیگر بازنگشت. چند بار با او تماس گرفتیم اما پاسخگو نبود. به همین دلیل چک های تضمینی را برای نقد کردن به بانک بردیم و متوجه شدیم چک ها سرقتی است.

ماموران تحقیقات خود را در این زمینه ادامه دادند تا این که 19 خرداد متهم دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

علی 24 ساله پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان گفت: با شماره تلفن درج شده در آگهی روزنامه با عنوان «ارائه چک برای استخدام» تماس گرفتم. پس از ارائه درخواست خود برای استخدام، شخصی با من قرار ملاقات گذاشت و هر فقره از چک ها را به مبلغ 150 هزار تومان به من فروخت و به هیچ عنوان از سرقتی بودن آنها اطلاع نداشتم.

با توجه به اعتراف صریح علی به خرید چک ها از طریق آگهی روزنامه، کارآگاهان فروشنده چک های سرقتی به نام «امین» 36 ساله را شناسایی و این شخص را در حالی که قصد فروش پنج فقره چک سفیدامضا را داشت، 31 خرداد در منطقه کیانشهر دستگیر کردند.

امین پس از دستگیری اعتراف کرد تاکنون ده ها فقره چک سرقتی را از طریق آگهی روزنامه فروخته است.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به خرید و فروش چک های سرقتی، قرار بازداشت قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شده است.

اخبار