اشتغال حدود 6هزار نفر در کسب‌وکارهای اینترنتی در خوزستان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اشتغال حدود 6هزار نفر در کسب‌وکارهای اینترنتی در خوزستان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان این‌که در مجموعه کسب‌وکارهای اینترنتی در استان خوزستان حدود 6هزار نفر مشغول به کار هستند، گفت: رسته فناوری اطلاعات در سامانه کارا –سامانه اشتغال روستایی- به صورت کلی در نظر گرفته شود تا بتوان طرح‌های بیشتری را در این سامانه ثبت نام کرد.

به گزارش ایسنا علی صالح نساج امروز 28 بهمن‌ماه در جلسه شورای اشتغال استان که در اهواز برگزار شد، با اشاره به سامانه‌های رصد و کارا اظهار کرد: در مجموعه کسب‌وکارهای اینترنتی در استان خوزستان حدود 6هزار نفر مشغول به کار هستند و این اشتغال‌ها را نمی‌توان جزو آمارهای سامانه رصد – سامانه اشتغال کشور- قرار داد.

وی افزود: این اشتغال‌ها به شکلی نیستند که دارای کد بیمه باشند و بتوان آن‌ها را در سامانه‌ای ثبت کرد و این موضوع باعث می‌شود تا آمار اشتغال‌های ایجاد شده در استان مقداری کمتر نشان داده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آماده شده است، کسب‌وکارهای اینترنتی در چند حوزه از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند و بحث نظارت بر آن شرکت‌ها بر عهده دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها است.

صالح نساج با اشاره به سامانه کارا اظهار کرد: در حال حاضر 10 طرح در زیر مجموعه فناوری اطلاعات وجود دارد که متاسفانه در زمان ثبت طرح خود در سامانه کارا، با یک گزینه مواجه شده‌اند که طرح‌های رسته فناوری اطلاعات، فقط می‌توانند تولید محتوا داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح‌های فناوری اطلاعات در حوزه روستایی در زمینه‌های مراقب‌های درمانی، فعالیت‌های اینترنتی، دفاتر ICT روستایی و خدمات بازاریابی محصولات کشاورزی است اما با توجه به این‌که فقط تولید محتوا زیر مجموعه رسته فناوری اطلاعات در سامانه کارا است، چنین طرح‌هایی در زیر مجموعه کشاورزی قرار می‌گیرند و آمار حوزه کشاورزی را بالا می‌برند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان خاطرنشان کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این مکاتبه را انجام دهد و رسته فناوری اطلاعات را در سامانه کارا به صورت کلی در نظر بگیرد تا بتوان در این زمینه طرح‌های بیشتری را در این سامانه ثبت نام کرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار