دوره‌های آموزش مشاغل دانش‌بنیان برای مددجویان برگزار می‌شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

دوره‌های آموزش مشاغل دانش‌بنیان برای مددجویان برگزار می‌شود

دوره‌های آموزشی درزمینهٔ مشاغل دانش بنیان برای نخستین بار از طریق تعامل با پارک‌های علم و فناوری برای مددجویان کمیته امداد برگزار می‌شود.
به گزارش بازارکار مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد ضمن اعلام گزارشی از برنامه‌های اجرای شده در سال ۹۶، برنامه‌های سال ۹۷ را تشریح کرد.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مهر علی حق‌گویان، مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد با اعلام اینکه برنامه‌های فنی‌وحرفه‌ای تعیین‌شده در سال ۹۶ به‌طور کامل اجرا شد گفت: سال گذشته برنامه‌های آموزش‌های مهارت‌آموزی مددجویان ۱۰۹ درصد، آموزش‌های پایدارسازی و توسعه ۱۱۶ درصد، آموزش‌های کارآفرینی ۱۵۴ درصد و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان ۱۳۲ درصد محقق شد.
وی یکی از رویکردهای کمیته امداد در سال ۹۷ را ارتقا کیفیت آموزش‌ها اعلام کرد و افزود:با تغییر سرفصل‌ برنامه‌های آموزشی تحت عنوان آموزش‌های مقدماتی برای ۲۷ هزار نفر، آموزش‌های مهارت آموزی برای ۷۰ هزار نفر و آموزش های پایدارسازی و توسعه اشتغال برای ۷۰ هزار نفر اجرا می‌شود.
حق‌گویان یکی دیگر از مزیت‌های برنامه‌های آموزشی کمیته امداد در سال جاری را «آموزش‌های سفارش محور» دانست و گفت: این آموزش‌ها با توجه به نیازسنجی انجام‌شده و باهدف تربیت نیروهای متخصص موردنیاز بنگاه‌های فعال اقتصادی به ویژه در شهرک‌های صنعتي به مددجویان داده می‌شود.
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد با تأکید بر اینکه ازاین‌پس اجرای دوره‌های آموزش فنی و مهارتی متناسب با مشاغل نوین و موردنیاز هر منطقه خواهد بود گفت: این امر باهدف حرکت به‌سوی آموزش‌های بازار محور با رویکرد تولید و ایجاد تناسب بین جامعه هدف آموزش‌ها و دریافت‌کنندگان تسهیلات اشتغال اجرا می‌شود.
وی یکی از برنامه‌های کمیته امداد در سال ۹۷ را تدوین برنامه برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آموزش رایگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان نیازمند آموزش اعلام کرد و افزود: ارتقا و توسعه فرهنگ کار و روحیه کارآفرینی با تأکید بر ارزش‌های اسلامی است و توجه جدی به ایجاد فرهنگ کارآفرینی در جامعه مددجویی از طریق دادن مشاوره به مددجویان، برگزاری دوره‌های کارآفرینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی یکی دیگر از برنامه این نهاد است.
حق‌گویان با اشاره به اینکه طبق برنامه پنج ساله ششم توسعه، کمیته امداد یکی از رویکردهای مشاغل دانش‌بنیان است گفت: با توجه به اینکه برای این امر نیاز به آموزش‌های خاص است برای نخستین بار دوره‌های آموزشی درزمینهٔ مشاغل دانش بنیان برای مددجویان کمیته امداد از طریق تعامل با پارک‌های علم و فناوری به مددجویان برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه این نهاد در تلاش است از ظرفیت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در به‌کارگیری مددجویان استفاده کند افزود: برای ترغیب و حمایت بنگاه‌ها در استفاده از مددجویان کمیته امداد بسته‌های تشویقی تهیه و تدوین‌شده است.
حق‌گویان درباره بسته‌های تشویقی موردنظر توضیح داد: کمیته امداد به‌منظور ترغیب و حمایت از بنگاه‌های فعال، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید و تأمین بخشی از نقدینگی بنگاه (سرمایه در گردش) به کارفرمایانی که مددجویان این نهاد را به خدمت بگیرند به ازای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف صد میلیون تومان پرداخت می‌کند.
مدیرکل حرفه‌آموزی و کاریابی کمیته امداد پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال و پرداخت هزینه‌های آموزشی مددجو توسط کمیته امداد را از دیگر موارد بسته تشویقی برشمرد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار