آموزش و پرورش امسال با احتساب ۶۰هزار بازنشسته به ۱۱۷هزار نیرو نیاز دارد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار

آموزش و پرورش امسال با احتساب ۶۰هزار بازنشسته به ۱۱۷هزار نیرو نیاز دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید اگر امسال تمامی ۶۰هزار نفر نیروهای در حال بازنشستگی آموزش و پرورش را ترک کنند، ۱۱۷هزار نیرو نیاز خواهیم داشت.
قاسم احمدی لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به رقم‌های متفاوت ارائه شده از مسئولان درخصوص نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی، گفت: بهتر است در مورد میزان کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تنها به ارقام ارائه شده ازسوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش استناد کرد.
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آنچه رئیس منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده است اگر امسال تمامی 60هزار نفر نیروهای در حال بازنشستگی آموزش و پرورش را ترک کنند، 117هزار نیرو نیاز خواهیم داشت بنابراین حتی اگر ردیف استخدامی آموزش و پرورش به 30هزار نفر برسد و حدود 11هزار نفر فارغ‌التحصیل سال جاری دانشگاه فرهنگیان نیز جذب شوند، با احتساب نیروهای حق‌التدریس در اختیار، آموزش و پرورش باز هم با کمبود شدید نیرو رو به رو خواهد بود.
وی بیان کرد: 15هزار ردیف استخدامی که سازمان امور استخدامی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته صرفا با استناد به ظرفیت و توان استخدامی این سازمان استربطی به میزان نیاز آموزش و پرورش ندارد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سازمان امور استخدامی و آموزش و پرورش باید جلسات بیشتری با هم برگزار کنند، اضافه کرد: استفاده از نیروهای حق‌التدریس، جذب از طریق آزمون و به کارگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که دو سال از درسشان تمام شده است از جمله راه های خروج آموزش و پرورش از مشکل کمبود نیرو است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار آموزش و پرورش اخبار