زمان ثبت‌نام کنکورهای سراسری و کارشناسی ارشد ۹۹ در بهمن

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها می‌توانند از ۱۴ بهمن ماه برای ۲ کنکور سراسری و کارشناسی ارشد ۹۹ ثبت‌نام کنند.

بر اساس برنامه زمانی از پیش تعیین شده سازمان سنجش آموزش کشور، فرآیند ثبت نام در آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و به مدت ۹ روز ادامه دارد.

تغییرات آزمون ۹۹
به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور ۹۹ بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال ۹۹ هم مانند کنکور ۹۸ با دو مجموعه سوال باشد.
همچنین بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌توانند نظام آموزشی اعم از قدیم یا جدید خود را انتخاب کنند.
با توجه به ابهامی که در مصوبه پیشین سازمان سنجش آموزش کشور بود به داوطلبان این اختیار داده شد در زمان ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۹ نوع نظام آموزشی و سوالات را بر اساس نظام قدیم یا جدید مشخص کنند.

ثبت نام مجدد کنکور کارشناسی ارشد ۹۹
مرحله نخست فرآیند ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۹۹ از ۱۶ آذرماه امسال آغاز شد و به مدت ۲ هفته ادامه داشت.
سازمان سنجش آموزش کشور به منظور مساعدت با داوطلبانی که در این بازه زمانی ثبت نام نکرده بودند، از برگزاری ثبت نام مجدد این کنکور خبر داد.
داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی ارشد سال ۹۹ می توانند در روزهای ۱۴ تا ۱۶ بهمن ماه جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت نام اقدام کنند.
کنکور کارشناسی ارشد روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار می شود.

مصوبه کنکور کارشناسی ارشد
بر اساس مصوبه دائمی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، گزینش دانشجو در هر یک از رشته‌های امتحانی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند با توجه به نمره کل اکتسابی، اولویت کد رشته‌های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی مطابق ضوابط مربوط از سال ۹۸ آغاز شد.
طبق تبصره گزینش نهایی در تمام رشته‌های تحصیلی طبق ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می‌گیرد.
با اعمال این مصوبه، به گفته علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، ‌تحقیقات و فناوری پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در کنکور سال ۹۸ به علت کیفی سازی هفت درصد کاهش یافت.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار