شهرداری ایذه و چالش استخدام بدون آزمون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سیدمهدی موسوی عصر یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر ایذه افزود:در روزهای اخیر مطالب زیادی در رابطه با استخدام چند نفر در شهرداری ایذه در فضای مجازی و حقیقی ایذه منتشر شده است. تاکنون مستنداتی مبنی بر استخدام این افراد به دست شورای اسلامی این شهر نرسیده است. البته مبنای استخدام افراد در شهرداری برگزاری آزمون استخدامی است.
به گزارش بازارکار رییس شورای اسلامی شهر ایذه تاکید کرد: برای شفاف سازی در این رابطه از شهردار ایذه در خواست شده لیست قرارداد تمام کارمندان اعم از رسمی ، پیمانی، پیمانکاری به شورای شهر ارسال کند.
وی با بیان اینکه شورای اسلامی این شهر با هرگونه استخدام نیرو خارج از قانون و بدون آزمون از سوی شهرداری مخالف است تاکید کرد: شهرداری ایذه حدود ۱۳۰ نفر کمبود نیرو دارد اما اگر قرار است استخدامی صورت بگیرد باید از طریق آزمون باشد و اگر خارج از این مورد قراردادی منعقد شده است باید لغو شود.

موسوی گفت: به محض دریافت قرارداد کارکنان شهرداری ایذه جزییات آن از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید.

عضو شورای اسلامی شهر ایذه نیز گفت: خبر استخدام نیرو بدون آزمون در شهرداری ایذه صحت ندارد، ادعا کنندگان اگر مستنداتی در این رابطه دارند به شورای اسلامی این شهر ارائه دهند.
ایمان داودی افزود: حدود ۷۰ نفر نزدیک به هفت سال است به عنوان نیروی قرارداد پیمانکاری زیر مجموعه شهرداری ایذه مشغول به کار هستند که اشتغال این افراد ربطی به شهرداری ندارند، در واقع شهرداری هیچ‌گونه استخدامی نداشته است،
غلام اسماعیل‌وندی دیگر عضو شورای اسلامی شهر ایذه در این رابطه گفت: پیمانکاران زیر مجموعه شهرداری در بخش‌های مختلف مثل فضای سبز، پاکبانی ، آسفالت نیرو جذب می‌کنند و این پروسه ارتباطی با شهرداری ندارد.
وی افزود: شهرداری موظف است با آزمون نیروی مورد نیاز خود را جذب کند اما نیروهای تحت امر پیمانکار به شهرداری ارتباطی ندارند و پیمانکار برای جذب نیروی آزمون استخدامی برگزار نمی کند.

در روزهای اخیر فهرستی تحت عنوان نفرات جذب شده در شهرداری ایذه در فضای مجازی منتشر شده است که نسبت آنها با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر ایذه حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است.
خدارحم رشیدی عضو دیگر شورای شهر ایذه نیز گفت: در این فهرست چند نفر به اینجانب نسبت داده‌ شده است . برادرم به عنوان جوشکار تحت قرارداد پیمانکار شهرداری ایذه مشغول کار است . جذب وی از سوی پیمانکار طرف قرارداد شهرداری ارتباطی با اینجانب و مجموعه شهرداری ایذه ندارد.

18

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار