۶۵ درصد از اشتغال مددجویان کمیته امداد سهم روستاییان است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه مأموریت اصلی این نهاد توانمندی مددجویان است، گفت: ۶۵ درصد از اشتغال سال جاری مددجویان در مناطق روستایی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاریمهر، سیدمرتضی بختیاری، در همایش تجلیل از خیران و نیکوکاران استان سمنان در شهرستان دامغان، افزود: ایجاد اشتغال و توانمندی مددجویان در صدر برنامه‌های کمیته است و در همین راستا امسال ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته کمیته امداد حدود ۳۳ درصد اشتغال کشور را راه‌اندازی کرد، ادامه داد: ۵۵ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و به همین منظور برنامه تولید اشتغال خانگی در قالب کارگاه‌های کوچک به عنوان رکن اساسی توانمندسازی، برای این بخش از جامعه هدف دنبال می‌شود.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: امسال همچنین ۶۵ درصد اشتغال مددجویان در مناطق روستایی به عنوان مولد اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد شد.

بختیاری تصریح کرد: در سال جاری ۶,۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع بانکی، اشتغال روستایی، منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و سایر منابع در نظر گرفته‌شده که امیدواریم همه این منابع به طور کامل تخصیص یابد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار