اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

دسته ها: اخبار استان اخبار

اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

شهرستان دزفول از صنایع‌دستی متعددی برخوردار است، که گواه خلاقیت و هنر بی بدیل این سرزمین است.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،دزفول شهری سرشار از هنر و هنرمند که به دلیل تنوع صنایع دستی، اغلب مردم این شهر از این راه امرار معاش می کنند. به همین منظور با یک جوان کارآفرین صنایع دستی گفتگویی داشتیم که در ادامه می خوانید.

خودتان را معرفی کنید.

جیم: مصطفی اسماعیلی، متولد سال 1362 در دزفول هستم و فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر- سخت افزارمی باشم.

زمینه کاریتان چیست و فعالیت خود را توضیح دهید؟

جیم: عمده فعالیتمان صنایع دستی است و در زمینه تولید انواع گلیم، کیف های سنتی، کارهای حصیری، آویزهای سنتی و دکورهای سنتی است.

چه شد این کار را انتخاب کردید؟

جیم: بعد از فارغ التحصیلی در زمینه کامپیوتر فعالیت داشتم، خیلی اتفاقی وارد این کار شدم که شغل پدری ام بود، این اتفاق به این صورت بود که متاسفانه پدرم چند سال پیش دچار بیماری قلبی شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و از آن جهت که دوران نقاهت بیماری حدود 4تا5 ماه به طول انجامید مجبور شدم برای حفظ شغل پدر، حایگزین او شده و کارهایشان در کارگاه را انجام بدهم. از قضا چنان به این کار علاقه مند شدم که حتی منجر به رها کردن کار قبلی خود که در زمینه کامپیوتر بود، شد.

اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

چگونه کار خود را توسعه بخشیدید؟

جیم: در زمان شروع کار از آن جا که پدرم در زیر زمین کوچک خانه مان به عنوان انبار استفاده می کرد و کارگاه پدر در شهر بود و اجناس را از کارگاه در شهر می آورد و بدون هیچ بسته بندی به مشتریان تحویل می داد، در اولین قدم به این فکر افتادم که انبار را از زیرزمین خانه به جای جدید تر و بزرگتر انتقال دهم و یک نیروی تمام وقت کارگر برای بسته بندی اجناس استخدام نمایم و کم کم شروع به گسترش و تحول اساسی در کار کنم، به آرامی و اندک اندک هزینه هایی جهت توسعه و بهبود هر چه بهتر کارگاه انجام دادم و خوشبختانه در مدت کوتاهی شاهد پیشرفت روز افزون کارم بودم.اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

باعث اشتغال چند نفر شدید؟

جیم: 500 نفر به صورت خانگی و نیمه وقت و حدود 40 نفر به طور ثابت و تمام وقت مشغول به کار هستند.

برای فروش محصولات خود چه کاری انجام می دهید؟

جیم: برای فروش محصولات خود از انواع اقسام تبلیغات از قبیل چاپ بروشور و کاتالوگ، شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی، شبکه های احتماعی بهره می گیریم. کیفیت کالا و ثبات در کیفیت کالاها رمز موفقیت و کمک کننده به فروش محصولاتم شد.

اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

چه مشکلاتی پیش رویتان بوده و هست؟

جیم: از عمده مشکلات پیش رویمان همانند همه تولیدی های کشور بی ثباتی ارز است و همچنین نبود امکان ارتباط مناسب و پایدار با بازار کشورهای دیگر است، که معامله و کار تجارت را سخت می کند. و این عوامل باعث کاهش انگیزه جوانان و کسانی که تازه شروع کردند می گردد.اندیشه خلاق و دستان پرتوان جوان کارآفرین دزفولی

از مسئولان برای توسعه و بهبود بیشتر کارتان چه انتظاراتی دارید؟

جیم: از مسئولان انتظار دارم که با حداقل حمایت ها که به صورت تسهیلات و وام های کم بهره، تا حدودی مشکلات پیش رویمان را جبران و قابل هضم کنند و بستر شرکت در نمایشگاه های صنایع دستی مخصوصا خارجی را جهت بازاریابی فراهم نمایند.

اخبار استان اخبار