آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت به تعویق افتاد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت به تعویق افتاد

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور در اطلاعیه ای از به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون MHLE دوره 52 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل رعایت حال متقاضیان مناطق سیل زده خبر داد.
به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه ایرنا، پنجاه و دومین آزمون زبان MHLE که قرار بود 29 فروردین ماه برگزار شود به دلیل تسهیل امور ساکنان مناطق سیل زده به 12 اردیبهشت ماه 98 موکول شد.
آزمون MHLE مخفف (Ministry of Health Language Exam) و آزمون عمومی زبان انگلیسی مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است . در سال های اخیر برخی دانشگاه های داخل کشور از جمله دانشگاه تهران اقدام به برگزاری این آزمون کرده است.
آزمون MHLE مخصوص دانشجویانی است که متقاضی شرکت در دوره دکتری PHD و دکترای تخصصی مربوط به رشته های علوم پزشکی هستند .همچنین دانشجویان شاخه های زیر گروه علوم پزشکی یا زیست شناسی نیز که تمایل به شرکت در دوره دکتری دارند بایستی نمره قبولی در این آزمون را به وزارت بهداشت و درمان ارائه کنند.
این در حالی است که به دلیل تغییر زمان این آزمون، دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان برگزاری آزمون الکترونیک را در تاریخ جدید ندارد، از این رو لازم است بیش از نیمی از داوطلبانی که حوزه «تهران-کامپیوتری» را انتخاب کرده اند آن را به «تهران- کاغذی» تغییر دهند.
بر اساس اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، این اقدام تنها به منظور تسهیل امور برای هم میهنان ساکن استان های سیل زده صورت گرفته است از این رو از داوطلبان خواسته می شود تا به پیوند Edit Registration Form در سایت همین مرکز مراجعه و حوزه آزمون MHLE خود را از (Tehran (computer based به Tehran paper based تغییر دهند.
همچنین بر اساس این اطلاعیه، محتوای علمی، ضوابط و زمان هر دو روش الکترونیک و کاغذی یکسان است و سایت این مرکز تا ساعت 24 روز چهارشنبه 4 اردیبهشت ماه همزمان با ثبت نام برای ویرایش فرم ثبت نام نیز در دسترس است.
در پایان اطلاعیه مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور آمده است: ضمن سپاس و قدردانی از یاری و همدلی داوطلبانی که در این اقدام نوع دوستانه با مرکز همکاری می کنند، در صورت کاهش نیافتن تعداد متقاضیان حوزه «تهران- کامپیوتری» تا پایان مهلت اعلام شده، مرکز سنجش آموزش پزشکی به ناچار و به صورت تصادفی، محل آزمون تعدادی از داوطلبان را از Tehran computer based به Tehran paper based تغییر می دهد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار