امکان ثبت نام جاماندگان آزمون ارشد علوم پزشکی فراهم شد

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

امکان ثبت نام و ویرایش اطلاعات برای جاماندگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ رشته‌های علوم پزشکی فراهم شد.

به گزارش ایسنا، ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم‌ پزشکی که از روز یکشنبه ۹ بهمن ماه آغاز شده بود، ۲۱ بهمن ماه پایان یافت. مرکز سنجش آموزش پزشکی امکان ثبت نام مجدد و ویرایش اطلاعات برای جاماندگان داوطلبان این آزمون را فراهم کرد. متقاضیان از ۵ تا ۸ اسفند ماه جاری می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

منابع آزمون به همراه سایر ضوابط و اطلاعات تکمیلی در زمان ثبت نام از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و داوطلبان متقاضی ملزم هستند جهت اطلاع از آخرین تغییرات، هر هفته سامانه مرکز سنجش را ملاحظه کنند.

همچنین مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به رشته‌های آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی درج شده است.

دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیل حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور توسط دانشگاه مربوطه برای دانشجویان سال آخر دانشجویان که حداکثر تا تاریخ فوق فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل شوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند. همچنین رشته های مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی از طریق سامانه آن دبیرخانه قابل رویت است. همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، رشته های مربوط به حوزه سلامت دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت نیست. در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

به عنوان مثال اگر دانش آموخته رشته هوشبری، مجموعه امتحانی پرستاری را انتخاب کرده و پس از شرکت در آزمون مجاز به انتخاب رشته محل شود، در صورت داشتن سایر شرایط، فقط مجاز به انتخاب و تحصیل در رشته محل های دو رشته پرستاری مراقبت های ویژه و ویژه نوزادان از مجموعه پرستاری می باشد.

طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از ۱۲ در مقطع کارشناسی و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده و این مدارک صرفاً دارای ارزش استخدامی است (بدلیل عدم احراز شرایط بند -۳-۲ آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب چهل و سومین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی) مجاز به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی نیستند.

طبق مصوبه شورای عالی انقالب فرهنگی، کلیه دارندگان مدرک معادل ضمن خدمت فرهنگیان که طی سال های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره های مذکور راه یافته اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.

عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور(بر اساس آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب ۴۳ مین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی). بر اساس اعالم دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ممنوعیت تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفاً جهت دوره حضوری بوده و جهت دوره غیر حضوری مجازی، این ممنوعیت وجود ندارد.

بر اساس مصوبه هفتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می شود، پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، با رعایت شرایطی می تواند مجدداً در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت نماید.

بر اساس مصوبه ۱۷ امین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل که متقاضی ثبت نام و شرکت در این آزمون هستند،در صورت ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده، باید تا زمان قبولی در این آزمون، انصراف دهند. بدیهی است در صورتیک ه دانشجویان این امر را رعایت نکنند، ضمن لغو قبولی، طبق مقررات با فرد خاطی برخورد خواهد شد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار