آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم خوزستان از فردا

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌‌نام حدود 95 هزار دانش‌آموز پایه دهم استان از فردا 28 تیرماه، گفت: مطابق برنامه تعیین‌شده تا اول مهرماه روند بررسی بازگشایی مدارس در پروژه مهر در همه 40 منطقه آموزشی استان به پایان می‌رسد.

جمشید کمایی با بیان این‌که ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از خردادماه آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام از دانش‌آموزان پایه اول همچنان ادامه دارد؛ تاکنون حدود 300 هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد این دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته حدود چهار هزار نفر رشد داشته باشد. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم نیز از اول تیرماه آغاز شد.

وی با اشاره به وجود حدود 95 هزار دانش آموز پایه نهم در استان، افزود: این دانش‌آموزان می‌توانند از 28 تیرماه با مراجعه به مدرسه خود و دریافت معرفی‌نامه و برگه هدایت تحصیلی برای ثبت‌نام در پایه دهم اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان این‌که ستاد پروژه مهر با پنج کارگروه سازماندهی، تعمیر و تجهیز، تبلیغ و توجیه، نظارت و ارزیابی و تأیید صلاحیت از 15 تیرماه با هدف آماده‌سازی مدارس برای بازگشایی در مهرماه فعال شده است، گفت: در ستاد پروژه مهر گروه‌هایی متشکل از یک نماینده از هر کارگروه از مدارس بازدید می‌کنند و به ارزیابی آمادگی مدرسه مورد نظر برای بازگشایی می‌پردازند. این گروه‌ها دوشنبه و چهارشنه گذشته از مدارس مناطق ناحیه یک، آبادان، دزفول، اندیکا، امیدیه، رامهرمز، لالی، سردشت، خرمشهر و ناحیه 2 بازدید کردند.

کمایی ادامه داد: دوشنبه و چهارشنبه آینده نیز بازدیدها از مدارس مناطق ناحیه سه، اروند، شوشتر، مسجدسلیمان، رامشیر، آغاجاری، شادگان، شاوور و ناحیه چهار ادامه می‌یابد؛ مطابق برنامه تعیین‌شده تا یکم مهرماه روند بررسی بازگشایی مدارس در پروژه مهر در همه 40 منطقه آموزشی استان به پایان می‌رسد.

وی در خصوص حوزه فعالیت هر یک از این کارگروه‌ها، تشریح کرد: شیوه نامه نقل و انتقالات، سازماندهی نیروی انسانی، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمت، سازماندهی و سنجش و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان از جمله مواردی است که در کارگروه سازماندهی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خوزستان ادامه داد: در کارگروه تعمیر و تجهیز مسائلی مانند فضاهای فیزیکی، سرویس‌های سیستم جمع‌آوری فاضلاب، آب‌خوری و ایمن‌سازی، تجهیزات مدارس و … بررسی می‌شود و کارگروه توجیه، تبلیغ و اطلاع‌رسانی نیز در حوزه فرهنگ‌سازی بازگشایی مدارس، پوشش خبری مناسب از طریق چاپ پوستر و تولید بنر یا پلاکاردهای مختلف در میادین شهری فعالیت می‌کند.

کمایی افزود: بررسی و احراز صلاحیت نیروهای جدیدالورود، پست‌های اداری، مدیران و معاونان، همچنین تعیین صلاحیت افرادی که مشمول تشویق‌نامه می‌شوند، سازماندهی عزل و نصب‌ها و … نیز بر عهده کارگروه تأیید صلاحیت است و کارگروه نظارت و ارزیابی نیز به ارزیابی تمام برنامه‌های مورد نیاز برای بازگشایی مدارس، هدایت تحصیلی، نقل‌وانتقال دانش‌آموزان و … می‌پردازد.

اخبار استان اخبار