آغاز ثبت نام اینترنتی نقل و انتقال فرهنگیان خوزستان

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

آغاز ثبت نام اینترنتی نقل و انتقال فرهنگیان خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان زمان آغاز ثبت نام اینترنتی نقل و انتقال درون استانی فرهنگیان خوزستان 27 خردادماه سال جاری اعلام کرد.

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، برگزاری فرآیند نقل و انتقالات فرهنگیان خوزستانی را همانند 3 سال گذشته به صورت یک مرحله ای عنوان کرد و بیان داشت: همکارانی که تمایل دارند در این فرآیند شرکت کنند، می توانند از 27 خردادماه تا 17 تیرماه 97 از طریق سامانه متمرکز نقل و انتقالات درون استان به نشانی www.kh.enteghalat.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمایند و نتایج در نیمه دوم مردادماه 97 لعلام کی گردد.

وی، توجه به وضعیت نیروی انسانی مناطق کم تر توسعه یافته با توزیع متوازن نیروی انسانی در سطح استان، رعایت عدالت آموزشی، توجه به تحکیم نظام خانواده با انتقال ضابطه مند متقاضیان، کمک به افزایش میزان سطح رضایت شغلی معلمان و تلاش در راستای تحقق بند 8/5 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر ساماندهی و به کارگیری بهینه و اثر بخش منابع انسانی و توزیع عادلانه آن در سراسر استان را مهم ترین اهداف اجرای این طرح در خوزستان ذکر کرد.

تقی زاده با بیان اینکه شیوه نامه نقل و انتقالات درون استان در قالب 3 شیوه تدوین و ابلاغ شده است، اظهار داشت: انتقال عادی، انتقال استثناء و انتقال موقت 3 شیوه انتقال درون استان هستند که فرهنگیان داوطلب انتقال براساس شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه می توانند از طریق یکی از آن ها فرآیند انتقال خود را تکمیل نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، دارا بودن حداقل 5 سال سابقه اشتغال تمام وقت از تاریخ استخدام رسمی و پیمانی در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریورماه 97 را از شرایط اصلی شرکت در نقل و انتقال به شیوه عادی عنوان نمود.

این مقام مسئول درخصوص شرایط انتقال فرهنگیان به شیوه استثناء، بیان کرد: جانبازان 25 درصد و بالاتر، همسران جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز از تاریخ 01/01/1393 به بعد به استناد ماده 17 آئین نامه اجرائی ماده 13 قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان، آزادگان، همسران و فرزندان آن ها، فرزند، پدر، مادر و همسر شهداء و مفقودالاثرها و هم چنین فرزند جانباز 70 درصد، حافظین 20 جزء از قرآن کریم با تائید شورای عالی قرآن استان، همکاران دارای فرزند معلول حسی، حرکتی و ذهنی در صورت ارائه گواهی معتبر از بهزیستی شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش استثنایی استان، متقاضیانی که بیماری صعب العلاج خود، همسر یا فرزند آن ها به تائید کمیسیون پزشکی آموزش و پرورش استان رسیده باشد و همکارانی که متقاضی انتقال به محل خدمت همسران فرهنگی خود هستند از شرایط انتقال استثنا برخوردار می شوند.

محمد تقی زاده در ادامه افزود: متقاضیان انتقال بین نواحی چهارگانه اهواز، کارون، حمیدیه و باوی به نواحی 4 گانه اهواز، بستان و هویزه به دشت آزادگان، دزفول به اندیمشک و بالعکس، صیدون به باغملک، آغاجاری به امیدیه و بالعکس و همچنین خرمشهر به آبادان و بالعکس نمی توانند به صورت شیوه استثناء در نقل و انتقالات شرکت کنند و امکان انتقال آن ها به صورت عادی بررسی می گردد.

وی به شیوه انتقال موقت اشاره کرد و اذعان داشت: متقاضیانی که در سال تحصیلی 98-97 در منطقه ای غیر از مبداء خدمتی خود در رشته های مرتبط و مورد نیاز آموزش و پرورش در یک دوره تحصیلی بالاتر تصمیم به ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی داشته باشند به شرط داشتن حداقل 3 سال اشتغال تمام وقت از تاریخ استخدام رسمی و یا پیمانی در آموزش و پرورش تا تاریخ 31 شهریورماه 97 مشمول استفاده از شرایط انتقال موقت درون استانی می شوند.

تقی زاده گفت: حداکثر مدت استفاده از انتقال موقت برای ادامه تحصیل در دوره کاردانی 2 سال، در دوره کارشناسی پیوسته (از دیپلم به کارشناسی) 4 سال، کاردانی به کارشناسی 2 سال، کارشناسی ارشد 2 سال و دکتری 3 سال تعیین شده است.

وی بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی را مهم ترین اولویت آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد و بیان داشت: اجرای منسجم طرح نقل و انتقال درون استان فرهنگیان خوزستانی می تواند نقش مهمی در فرآیند توانمندسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش استان ایفا نماید.

اخبار آموزش و پرورش اخبار