آلرژی را با این خوراکی‌های طبیعی درمان کنید

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

عطسه، احتقان، سردرد، سرفه، گلودرد، خارش چشم، آبریزش بینی قرمزی پوست و چشم همگی از علائم شایع آلرژی محسوب می‌شوند. البته آلرژی بیماری خطرناکی نیست اما می‌تواند بسیار کلافه کننده باشد،کمبود‌های تغذیه‌ای و سیستم ایمنی پایین می‌تواند باعث بروز و افزایش علائم آلرژی باشد.

به نقل از DRAXE،باز شدن گل‌ها و شکوفه‌های زیبای بهاری برای بعضی‌ها  عذاب آور است. این افراد کسانی هستند که با گرده افشانی گل‌ها و سبز شدن جوانه‌ها علائم آلرژی سراغ‌شان می‌آید و از عطسه و سرفه‌های پیاپی کلافه می‌شوند. بعضی از پزشکان برای رفع سریع این مشکل داروهای کورتون دار تجویز می‌کنند که عوارض آن سال‌ها بعد نمایان می‌شود. اما جدا از مصرف قرص و شربت‌ها، روش دیگری هم برای درمان آلرژی وجود دارد و آن استفاده از راه های طبیعی است. با مصرف خوراکی‌های زیر می‌توانید آلرژیتان را تا حد قابل توجهی کنترل کنید.

میوه و سبزیجات تازه: مصرف مواد مغذی دشمن سرسخت آلرژی محسوب می‌شود. آب میوه و سیزیجات بسیار به آلرژی و سم زدایی بدن در برابر آلژن‌ها موثر است.

تخم کتان: اضافه کردن تخم کتان به سالاد، اسموتی و ماست یکی از بهترین راه های کنترل آلرژی فصلی است. مطالعات نشان داده است که مصرف اسیدهای چرب امگا3 می تواند بدن را علیه تولید بالای برخی آنتی بادی هایی که آلرژی را بدتر می کند، محافظت نماید. علاوه بر این، امگا-3 خواص ضد التهابی نیز دارد که شدت علائم آلرژیک را کاهش می دهد. تخم کتان سرشار از امگا3 است.

زنجبیل: افزودن کمی از زنجبیل، این گیاه ضدالتهاب، به چای و آبمیوه‌تان آلرژی را در نطفه خفه کنید. افرادی که آسم و آلرژی دارند همیشه باید مواظب معده و کار کردن شکم خود باشند تا یبوست نگیرند چون یبوست عامل همه بیماری‌ها است و افرادی که آلرژی و حساسیت دارند مشکل معده و یبوست نیز دارند. چای زنجبیل با آبلیمو برای این افراد بسیار مفید است.

روغن نارگیل، نخل و زیتون‌: از مهم ترین و بهترین گزینه ها در درمان طبیعی آلرژی مصرف این سه روغن است. این سه روغن جزء سالم ترین روغن ها محسوب می‌شوند.

دور این مواد را خط قرمز بکشید

گلوتن  پروتئین موجود در بسیاری از غذاهای فراوری شده از گندم ،غلات، جو و چاودار برای افرادی که درگیر آلژی هستند مناسب نیست. گلوتن رتبه بالایی برای ایجاد و تشدید آلرژی را به خود اختصاص داده است.

لبنیات – پروتئین موجود در مواد لبنی برای افرادی که مبتلا به اختلالات آلرژیک هستند توصیه نمی شود. مصرف لبنیات برای مبتلایان به آلرژی منع شده است.

چربی های ترانس و روغن های هیدروژنه – شامل چربی است که باعث افزایش التهاب و تضعیف سیستم ایمنی می‌شود.

تخم مرغ – در تحقیقات اخیر نشان داده شده تخم مرغ باعث افزایش علائم واکنش‌های آلرژیک می‌شود.

5 در مان طبیعی آلرژی

گیاه گزنه (روزانه 500میلی گرم): گزنه در کاهش تب یونجه بسیار موثر است چرا که این گیاه تولید کننده هیستامین فراوان است. خواص ضد آلرژی گیاه گزنه ثابت شده است.

کوئرستین (روزانه 1000میلی گرم): کوئرستین یک ماده‌ طبیعی دیگر است که برای مقابله با واکنش‌های حساسیت زا مفید است. فلاونولی است که بیشتر در چای سبز، مرکبات و پیاز یافت می وشد و نشان داده است در تب یونجه و کاهش التهابات بسیار مفید واقع شده است. چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات می تواند خواص ضد آلرژی داشته باشد. لذا مصرف روزانه آن توسط محققان توصیه شده است.

ویتامین سی (روزانه 2000میلی گرم): یک آنتی اکسیدان قوی است که خاصیت آنتی هسیتامین فوق العاده ای دارد و سیستم ایمنی بدن را به شدت افزایش می دهد. ویتامین سی یک آنتی هیستامین طبیعی و مصرف آن رایج‌ترین و آسان‌ترین روش درمان واکنش‌های آلرژیک است.

بروملین (250 میلی گرم): این آنزیم در آناناس فراوان است و خاصیت کاهش تورم بخصوص در بینی و سینوس ها را دارد. میوه‌های گرمسیری مثل آناناس حاوی آنزیم خاصی به‌نام بروملین هستند که خاصیت ضدالتهابی قدرتمندی دارد و می‌تواند عطسه را متوقف کند. مطالعات نشان داده‌اند که بروملین می‌تواند گلودرد و التهاب سینوس‌ها را تسکین دهد.

عسل (2قاشق غذاخوری روزانه): عسل قوی ترین خوراکی برای مبارزه با آلژن های محیطی شناخته شده است. با مصرف عسل سیستم ایمنی بدنتان را در معرض یک آلرژن طبیعی بالا می برید. جویدن یک تکه موم کوچک نیز به کاهش بیشتر علائم آلرژی کمک می‌کند. عسل دارای خواص ضد باکتریایی است و نقش بسزایی در مبارزه با عفونت دارد.

نکته

روغن اوکالیپتوس و اسانس نعنا می تواند برای باز کردن مجاری ریه ها، سینوس ها و بهبود گردش خون مفید باشد. همچنین بُخور خانگی یکی از پر فایده ترین کارها برای کنترل آلرژی است. انتشار روغن درخت چای آلودگی ها و آلژن را از بین می‌برند.

اخبار سلامت اخبار