آمار نهایی انتخاب رشته کنکور/ ثبت نام ۴۷ هزار نفر در بدون آزمونها

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

آمار نهایی انتخاب رشته کنکور/ ثبت نام ۴۷ هزار نفر در بدون آزمونها

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اشاره به آمار انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۶ گفت: تعداد ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در کنکور ۹۶ اقدام کردند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: آزمون سراسری سال ۹۶ به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه (نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد برگزار شد.

وی افزود: ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب در کنکور ۹۶ ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و و ۵۷۱ نفر معادل ۵۹ درصد زن و ۳۸۱ هزار و ۹۱۱ نفر معادل ۴۱ درصد مرد بودند.

توکلی یادآور شد: از تعداد ۹۳۰ هزار و ۴۸۲ داوطلب ثبت نام کننده، ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۹۱ هزار و ۵۱۰ داوطلب غایب بودند. به عبارت دیگر ۹۰.۱۷ درصد در جلسه آزمون حاضر و ۹.۸۳ درصد غایب بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز بودند که از این تعداد ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ داوطلب مجاز زن و تعداد ۳۴۱ هزار و ۴۲۵ داوطلبان مجاز مرد بودند. در واقع ۵۹.۳۰ درصد داوطلبان مجاز زن و ۴۰.۷۰ درصد داوطلبان مجاز مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده داوطلبان مجاز به انتخاب رشته فرصت داشتند که ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه های آزمایشی و ویژه نامه ها و راهنمای انتخاب رشته مجازی و اطلاعات مفید دیگر نسبت به انتخاب ۱۵۰ کدرشته تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کنند.

وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور ۹۶ از ۱۹ تا ۲۵ مرداد با توجه به مهلت های تمدید شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کردند و بر اساس آمار از ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز تعداد ۴۹۸ هزار و ۷۸ داوطلب نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند. در واقع ۵۹.۳۷ درصد مجازین، انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

توکلی گفت: همچنین متقاضیان پذیرش در رشته های تحصیلی بدون آزمون که پذیرش در آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، چه در کنکور شرکت کرده بودند و چه شرکت نکرده بودند می توانستند با ورود به سایت سازمان سنجش، ضمن ثبت نام، نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند که بر اساس آمار اولیه تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب در این نوع پذیرش ثبت نام و انتخاب رشته کردند.

به گزارش مهر، آزمون سراسری سال ۹۶ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی در کشور و ۲۷ حوزه در ۲۳ کشور دنیا با حضور ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون برگزار شد و از این تعداد، ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار