آموزش پاک کردن رمز فایل‌های PDF با کروم

دسته ها: اخبار فناوری اخبار

آموزش پاک کردن رمز فایل‌های PDF با کروم

رمزگذاری روی فایل‌های پی‌دی‌اف به مالک فایل این امکان را می‌دهد از محتوای موجود در فایل حفاظت کند، همچنین گاهی نیز افرادی که این فایل‌ها را منتشر می‌کنند با قرار دادن رمز روی آن سعی می‌کنند نشانی سایت یا هر عبارت دیگری را به کاربران معرفی کنند.
به گزارش بیتوته ممکن است شما نیز یکی از این فایل‌ها را در اختیار داشته باشید و برای مشاهده‌ محتوای آن نیازمند وارد کردن رمز باشید.

این شرایط مشکل‌ساز در حالت‌های مختلفی برای شما پدیدار می‌شود. اول این‌که شما برای هربار مشاهده‌ محتوای فایل موجود ‌باید رمز آن را وارد کنید و حالت دیگر این‌که ممکن است بخواهید فایل موردنظر را برای فرد دیگری ارسال کنید، اما قصد نداشته باشید فایل رمزگذاری شده را در اختیار آن فرد قرار دهید یا نخواهید او را نیز از عبارت رمز مطلع کنید.

(به‌عنوان مثال ممکن است نخواهید آدرس سایت انتشاردهنده‌ فایل افشا شود) همچنین توجه داشته باشید زمانی که محتوای فایل‌های پی‌دی‌اف با رمز عبور حفاظت می‌شود، امکان جستجو در محتوا نیز وجود ندارد و نرم‌افزارهایی که به جستجو در محتوای این فایل‌ها روی هارد‌دیسک شما می‌پردازند نیز قادر به جستجو درون این فایل‌ها نخواهند بود.

در این شرایط نرم‌افزارهای متعددی برای برداشتن رمز از روی فایل پی‌دی‌اف طراحی شده‌، اما اگر به هیچ نرم‌افزاری دسترسی نداشته باشید نیز می‌توانید به کمک مرورگر کروم روی هر دستگاهی اعم از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و رایانه این کار را انجام دهید.

روش انجام کار بسیار ساده است:

1. مرورگر کروم را اجرا کنید.

2. فایل پی‌دی‌اف رمزنگاری شده را با عملیات کشیدن و رها کردن به مرورگر کروم منتقل کنید. (به هر روش دیگر نیز می‌توانید فایل را در مرورگر فراخوانی کنید)

3. رمز مورد نیاز برای مشاهده‌ محتوای فایل را وارد کنید.

4. به منوی File مراجعه کرده و گزینه‌ Print را انتخاب کنید.

5. از فهرست چاپگرهای موجود گزینه‌ Save as PDF را انتخاب کرده و در نهایت روی save کلیک کنید.

6- اکنون فایل جدید شما بی‌نیاز از رمز است و می‌توانید آن را به‌جای فایل اصلی روی دستگاه خود ذخیره کرده یا برای دوستانتان ارسال کنید.

اخبار فناوری اخبار