احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری

دسته ها: اخبار

کارگاه احیاء فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در معماری به همت معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در این معاونت در حال برگزاری است.

امیر آهن جان معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برگزاری این کارگاه گفت: کارگاه احیاء فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در معماری با موضوع « اسکیس گیاهان مناطق مختلف ایران » ویژه دانشجویان نخبه رشته معماری در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری در حال برگزاری است.

احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری احیاء معماری ایرانی و اسلامی درکارگاههای معماری
وی در ادامه گفت: این کارگاه با هدف آموزش و آشنا کردن دانشجویان نخبه معماری با معماری ایرانی و اسلامی از هفته های گذشته آغاز شده و هرهفته روزهای سه شنبه این کارگاه در محل کتابخانه مولوی واقع در معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزار می شود.
آهن جان در ادامه افزود: تاکنون 5 جلسه از این کارگاه با حضور 40 نفر از دانشجویان و با حضور «استاد رضا معمار» برگزار شده است و برگزاری این کارگاهها تا خردادماه سال 94 ادامه خواهد داشت.

آهن جان در ادامه در خصوص اهمیت و ضرورت احیاء معماری اسلامی در ساخت و حتی بازسازی شهرها گفت: متاسفانه در دهه های اخیر با ورود طرح های معماری غربی در ساخت شهر ها معماری ایرانی و اسلامی به فراموشی سپرده شده است و اکنون حتی با جستجویی دقیق هم نمی توان اثری از معماری اسلامی در بافت جدید شهرها مشاهده نمود. شاید اگر بناهای قدیمی و باستانی که بر اساس معماری ایرانی و اسلامی ساخته شده اند نبود می شد ادعا کرد که معماری اصیل ایرانی و اسلامی در کشورمان به طور کامل از بین رفته است.

اخبار