ارتقای رتبه دانشگاه آزاد ماهشهر در رتبه‌بندی وبومتریک

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر گفت: برای دانشجویان جدیدالورود سال 95 در رشته‌های شیمی محض، مهندسی پلیمر، جغرافیا و کارشناسی ارشد کامپیوتر تخفیف 50 درصدی در شهریه در نظر گرفته شده است.

مازیار نوعی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر برای دانشجویان جدیدالورود سال 95 در رشته‌های شیمی محض، مهندسی پلیمر، جغرافیا و کارشناسی ارشد پلیمر تخفیف 50 درصدی در شهریه در نظر گرفته شده که این تخفیف برای مرکز پردیس دانشگاهی هندیجان نیز اعمال خواهد شد.

وی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد این واحد در یک سال و نیم گذشته در حوزه‌های مختلف پرداخت و تصریح کرد: در دانشگاه آزاد واحد بندر ماهشهر با توجه به نیاز منطقه در یک سال و نیم گذشته 10 رشته کارشناسی ارشد جدید به لیست رشته‌های موجود در واحد اضافه شده و همچنین به منظور ارتقای کیفیت تدریس نیز از حضور اساتید دوشغله که موجب نارضایتی دانشجویان بود ممانعت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر ادامه داد: از اقدامات دیگر این واحد در زمینه آموزشی، ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی بود که موجب عدم رضایت دانشجویان شده بودند از این رو با توجه به تخصص آنها گزینش مناسبی صورت گرفته است.

این مسؤول در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در زمینه پژوهشی در این واحد پرداخت و اظهار کرد: با هدف اشتغال‌زایی در منطقه و بهره بردن از تخصص‌های موجود پس از پیگیری‌های متعدد موفق به کسب مجوز مرکز رشد دانشگاه شده‌ایم که بتوان با استقرار چند شرکت دانش‌بنیان توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل این واحد و یا خارج از آن با در نظر گرفتن معافیت‌های بیمه و مالیات شاهد اشتغال‌زایی خوبی در منطقه باشیم.

این مسؤول اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی کارکنان و معاونان دانشگاه در حوزه‌های مختلف، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر بر اساس رتبه‌بندی جدید وبومتریک موفق به ارتقای رتبه یک هزار پله‌ای دانشگاهی شده و در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان خوزستان بیشترین رشد و ارتقا رتبه دانشگاهی را به خود اختصاص داد.

نوعی به برگزاری همایش‌های ملی معماری و مهندسی شیمی در سال 95 اشاره کرد و گفت: با تعامل خوب با صنعت و عقد قراردادهای برون دانشگاهی به میزان 7 میلیارد ریال اقدامات خوبی در راستای رفع مشکلات با همکاری پتروشیمی‌های امیر کبیر، مارون و بندر امام انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر از وضعیت مالی خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده در یک سال و نیم گذشته خوشبختانه توانسته‌ایم واحد را از زیان‌دهی خارج کرده و تمامی پرداختی‌ها به موقع انجام شده و وضعیت مالی دانشگاه بهبود پیدا کرده است.

این مسؤول در ادامه افزود: از دیگر دستاوردهای خوب این دانشگاه در حوزه اداری و مالی تبدیل وضعیت 100 نفر از کارکنان دانشگاه به رسمی- آزمایشی بوده و تمامی حقوق آنها از جمله حق تخصص و مهارت پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی خوبی تا به حال در این دانشگاه انجام شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به خاک سپاری پیکر دو شهید گمنام با همکاری بسیج مقابل مسجد دانشگاه اشاره کرد و همچنین کانون‌ها و نشریه‌های مختلفی راه‌اندازی شده و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان به ویژه دختران دوره‌های فرهنگی و هنری مختلفی در خوابگاه‌های دانشجویی برگزار شد.

نوعی ادامه داد: در حوزه عمرانی نیز اقدامات خوبی در راستای نگهداری مناسب و استاندارد خوابگاه‌های دانشجویی و ساختمان‌های دانشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر با هدف درآمد‌زایی برنامه‌های قابل توجهی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته خاطرنشان کرد: به منظور درآمدزایی و کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه و همچنین کاهش فشار شهریه بر دانشجو فعالیت‌هایی از جمله راه‌اندازی شهرک فناوری با عنوان طرح شفا در زمینی به مساحت 21 هکتار با موافقت هیات امنا دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندر ماهشهر در پایان به وضعیت علمی مناسب دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با توج به فعالیت‌های علمی و مقالات علمی منتشر شده از این دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر بین دانشگاه‌های آزاد استان خوزستان رتبه دوم و بین دانشگاه‌های آزاد و دولتی استان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار