استاد موسیقی در بیمارستان برای بیماران می خواند

دسته ها: اخبار

غفور محمدزاده از پژوهشگران موسیقی خراسان در این باره گفت: متاسفانه روز جمعه ۲۲ خردادماه امسال بود که با خبر شدیم استاد به دلیل افت بیش از حد سطح هوشیاری و عارضه قلبی به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سجادیه شهرستان تربت جام منتقل و در این مرکز درمانی بستری شده است. البته طبق آخرین خبری که دریافت کردم پرستاران بیمارستان به من اعلام کردند که حال استاد رو به بهبودی است و اوضاع جسمانی ایشان به حدی خوب است که در بیمارستان برای بیماران آواز می‌خواند.

وی ادامه داد: طبق اعلام پزشکان وی به دلیل دوره مصرف انتی بیوتیک لازم است چند روزی را در بیمارستان باشد و خوشبختانه جای نگرانی هم نیست و این برای ما پژوهشگرانی که در این چند ماه مدام اخبار نگران کننده و بد پیرامون بزرگان موسیقی نواحی می شنیدیم، واقعا خبر خوشحال کننده ای است.

نویسنده فرهنگنامه موسیقی تربت جام درباره مقام هنری استاد شریف زاده توضیح داد: استاد شریف‌زاده یکی از ۳ خنیاگر باقیمانده از نسل طلایی موسیقی خراسان است که در شهرستان باخرز زندگی می‌کند. البته سال ۹۱ که زوج هنری شریف‌زاده، استاد حسین سمندری درگذشت به نوعی کوچ کاروان موسیقی خراسان آغاز شد. متاسفانه ما دیدیم که عبدالله سرور احمدی، غلامعلی پورعطایی، ذوالفقار عسکریان و نورمحمد درپور پشت سر هم دار فانی را وداع گفتند.

استاد ابراهیم شریف زاده که ۱۹ خردادماه امسال به همراه فرزند زنده یاد سمندری ویژه برنامه ای را در آیین اختتامیه فستیوال موسیقی نواحی ایران اجرا کرده بود، تاکنون آثار ارزشمندی همچون «یار وفادار»، «یا غیاث المستغیثین»، «سرو خرامان» و «مناجات خوانی» و بسیاری از قطعات دیگر را به دوستداران موسیقی نواحی ایران معرفی کرده است. (مهر)

اخبار