استخدام معلولین در هیات علمی دانشگاه‌ها تسهیل می شود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

استخدام معلولین در هیات علمی دانشگاه‌ها تسهیل می شود

براساس پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد تا در روند استخدام معلولین به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۹۶ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه میزان تطبیق روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی با سیاست‌های آمایش آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی بیشتر در این زمینه تأکید شد.

در ادامه جلسه بررسی وضعیت متقاضیان راتبه «بورسیه» مورد بررسی قرار گرفت و اعضا بر لزوم رعایت موازین قانونی در بررسی صلاحیت علمی و عمومی در این زمینه تأکید کردند.

همچنین مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گزارشی از روند اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی در کشور ارائه کرد.

وی گفت: تمامی مؤسسات آموزشی غیرانتفاعی موظف هستند تا برنامه راهبردی خود را ارائه کنند و تمام برنامه‌های این مؤسسات باید بر اساس اسناد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

در ادامه جلسه همچنین ترکیب جدید اعضای هیات مرکزی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب رسید.

در پایان جلسه هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد تا در روند استخدام معلولین به عنوان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تسهیلاتی در نظر گرفته شود

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار