اصلاح نسبت دانشجویان کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی- کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

اصلاح نسبت دانشجویان کاردانی و کارشناسی در دانشگاه علمی- کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی گفت: اولویت این دانشگاه اصلاح نسبت‌های دانشجویان کاردانی و کارشناسی این دانشگاه است و این روند در سال 96 نیز با جدیت دنبال می‌شود.
به گزارش ایسنا، دکتر محمدحسین امید در نشست روسای واحدهای استانی این دانشگاه در مشهد گفت: درحال اصلاح نسبت‌های دانشجویان کاردانی به کارشناسی در مراکز این دانشگاه هستیم چرا که باید حداکثر 30 تا 35 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل باشند.
رئیس دانشگاه جامع علمی-کاربردی با بیان اینکه سال 95 سال خوبی برای این دانشگاه بود، افزود: برای این دانشگاه زحمات زیادی کشیده شده است که این زحمات مدیون مدیران مختلف این دانشگاه بوده است.
دکتر امید اضافه کرد: در سال 95 شاهد تشکیل دو جلسه شورای مرکزی دانشگاه پس از گذشت 8 سال و 2 جلسه هیات امنا بودیم که در این جلسات مصوبات مفیدی داشتیم.
وی عنوان کرد: به طور مثال در این جلسات آیین نامه‌های نظارت و ارزیابی، برنامه‌ریزی درسی، پذیرش دانشجوی خارجی و تاسیس مراکز دانشگاه در خارج از کشور به تصویب رسید.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: مصوبات مختلف جلسات شورای مرکزی و هیات امنا این دانشگاه نشان می‌دهد که مجموعه وزارت علوم به این دانشگاه اعتماد لازم را دارد.
دکتر امید تاکید کرد: نشست روسای واحدهای استانی به عنوان شورای دانشگاه می‌باشد و این نشست ها در سال آینده بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه اولویت و هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت نیروی متخصص و کارآفرین است، اظهار داشت: در این راستا نیازمند محتوای آموزشی مناسب، مدرسان متخصص و خبره، مراکز آموزشی تخصصی، زیرساخت‌های لازم و نظارت و ارزیابی متناسب هستیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: این دانشگاه دستاوردها و پیشرفت های مختلفی داشته است به طور مثال در حوزه برنامه‌های درسی تلاش‌های خوبی صورت گرفته و از دیگر دانشگاه‌های کشور جلوتر هستیم اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم.
دکتر امید با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار کد مدرسی در این دانشگاه گفت: طی سال‌های گذشته مدرسان زیادی در مراکز این دانشگاه جذب شده‌اند که برخی از این افراد توانایی تربیت دانشجویان کارآفرین و مهارتی را ندارند.
وی اظهار داشت: این دانشگاه دارای هزار و 70 مرکز آموزشی است که اگر نظارت متناسب و مستمر برای این مراکز وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات موجود این مراکز برطرف خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای سال 96 گفت: از شورای مرکزی و هیات امنا دانشگاه مجوز مربوط به واگذاری مراکز وابسته به دانشگاه را اخذ کرده ایم.
دکتر امید ادامه داد: بنابراین اکنون اجازه داریم 23 مرکز وابسته این دانشگاه را واگذار کنیم ولی ممکن است برخی از مراکز فعلا حفظ شوند.
وی خاطرنشان کرد: این مراکز می‌توانند به بخش خصوصی، دولتی و نهادهای عمومی واگذار شوند و اکنون نیز متقاضیان زیادی برای واگذاری این مراکز وجود دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: دستورالعمل واگذاری مراکز وابسته به این دانشگاه تدوین شده است.
دکتر امید اضافه کرد: درحال حاضر حدود 100 مرکز این دانشگاه غیر فعال هستند که در سال جدید این مراکز تعیین تکلیف خواهند شد.
وی با اشاره به اصلاح روند جذب مدرسان در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برای اولین بار روند جذب مدرسان به واحدهای استانی واگذار شده و براین اساس نیز هیات‌های جذب استانی و هیات جذب مرکزی دانشگاه فعال شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: آیین نامه مربوط به جذب مدرسان تدوین شد و براین اساس فراخوان جذب مدرسان نیز اعلام شد.
دکتر امید اضافه کرد: برای بهبود سطح کیفی این دانشگاه واحدهای استانی باید پالایش و ارزیابی مدرسان فعلی خود را به صورت مستمر انجام دهند و اگر مدرسی پس از دو نیمسال غیرفعال باشد باید حذف شود.
وی با اشاره به لزوم اصلاح ساختار در واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طی روزهای آینده ساختار مربوط به واحدهای استانی نیز تدوین خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: ارتقاء سامانه‌های دانشگاه از دیگر اولویت‌های این دانشگاه است که آغاز شده و در سال 96 نیز به صورت جدی دنبال و تکمیل خواهد شد.
وی گفت: با ارتقاء سامانه‌های دانشگاه می‌توانیم زمینه استقرار نظام یکپارچه نظارت و ارزیابی را در سراسر کشور فراهم کنیم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار