آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400

دسته ها: استخدام و بازار کار استخدام سراسری

این آگهی منقضی شده است لطفا از برقراری تماس خود داری نمایید.در صورتی که صاحب آگهی هستید نسبت به تمدید اقدام فرمایید

۲۲ بهمن ۱۴۰۰ – اعلام نتیجه نهایی آزمون استخدام پیمانی استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری سال ۱۴۰۰

به اطلاع کاربران شرکت کننده در آزمون استخدام پیمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۰ می رساند، نتایج نهایی آزمون اعلام گردید.

 ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ – اطلاعیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص اعلام نتایج نهایی آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در سال ۱۴۰۰

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۴، به اطلاع پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری می‌رساند: نتایج نهایی آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۲ در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. براین اساس تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ با پذیرفته شدگان به منظور تشکیل پرونده و انجام فرایند اداری تماس خواهند گرفت.


31 شهریور 1400- اطلاعیه تحویل مدارک پذیرفته شدگان آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 

اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت ، مدارک خود را به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی محل خدمت خود تحویل دهند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع تمامی پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی این وزارت می رساند، برای مشاهده اطلاعیه و زمان مراجعه برای تحویل مدارک به دانشگاه ها و موسسات آموزشی پژوهشی به لینک زیر مراجعه نمایید.

جهت مشاهده متن کامل اطلاعیه (به تفکیک دانشگاه ها) اینجا کلیک نمایید


۲۴ شهریور ۱۴۰۰- اطلاعیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری در سال ۱۴۰۰

به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری که در تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۲۲ برگزار شد، می‌رساند که نتایج اولیه آزمون مذکور در درگاه اطلاع رسانی سازمان ‌سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org امروز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۲۴ قرار می گیرد. لذا متقاضیان هریک از دستگاه‌های آزمون فوق پس از دریافت نتیجه آزمون، لازم است برای اقدامات بعدی به اطلاعیه ای که از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ در درگاه اطلاع رسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نشانی: www.msrt.ir قرار می گیرد، مراجعه و پس از مطالعه اطلاعیه مذکور و براساس توضیحات و زمان بندی های مندرج در اطلاعیه مذکور، برای هر یک از دانشگاه ها یا موسسات آموزش عالی، پژوهشی و یا پارک های علم و فناوری که متقاضی شدند، اقدام نمایند.

برای مشاهده نتایج اینجا کلیک نمایید


23 مرداد 1400 – زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری امروز جمعه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در حوزه های امتحانی برگزار شد و نتایج آن تا ۴۰ روز آینده اعلام می شود.

به گزارش ایسنا، آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال ۱۴۰۰ امروز جمعه مورخ ۲۲ مرداد در ۱۸۸ شهرستان برگزار شد.

کارت‌ شرکت در آزمون‌ از روز سه شنبه ۱۹ مرداد برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه می کردند.

به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیانی که دچار بیماری کرونا شده بودند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) قبلاً با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شد.

متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری آزمون لازم است، حداکثر تا تاریخ۲۸ مرداد از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.

این آزمون به منظور جذب ۱۹۶۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور برگزار می شود و نتایج اولیه آن نیز ۴۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.


19 مرداد 1400 – دریافت کارت آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400

به اطلاع می رساند لینک دریافت کارت آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها و موسسات آموزشی پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال 1400  فعال گردید. آزمون 22 مرداد 1400 برگزار می شود.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


12 مرداد 1400 – اطلاعیه زمان دریافت کارت و برگزاری آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 

به اطلاع‌ می‌رساند آزمون استخدام پیمانی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فنّاوری وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری سال 1400 روز جمعه مورخ 1400/05/22 در 188 شهرستان (به شرح مندرج در جدول شماره 1 این اطلاعیه) برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8:00 آغاز و درهای ورود به جلسه آزمون در ساعت 7:30 صبح بسته خواهد شد، لذا متقاضیان می‌بایست قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.
الف – نحوه و زمان تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون
کارت‌ شرکت در‌ آزمون‌ از روز سه شنبه 1400/05/15 برای مشاهده و پرینت بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. لذا متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به درگاه اطلاع رسانی مذکور مراجعه و با وارد نمودن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و …) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده، شماره سریال و کد پیگیری و …) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه و براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.
ب‌ – درخصوص مندرجات کارت شرکت در آزمون چنانچه مغایرتی مشاهده شد، متقاضیان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند:
1ـ با توجه به اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون، چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در کارت شرکت در آزمون شما وجود دارد و یا در صورت مشاهده اشکالات ذیل لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 با همراه داشتن مدارک مربوطه (کارت ملی و اصل شناسنامه عکسدار) به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه نمایید.
1-1- چنانچه شماره داوطلبی شما به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا می باشد.
2-1- چنانچه کارت شرکت در آزمون متقاضی فاقد عکس می باشد و یا چنانچه عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله: فاقد مُهر، واضح نبودن عکس و یا اشتباه عکس می باشد ضروری است ضمن همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، 2 قطعه عکس 4 ×3 و کارت ملی یا شناسنامه عکسدار مطابق ساعت و تاریخ اعلام شده در بند «ج» به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه‌ی رفع نقص حوزه مربوطه تا روز قبل از برگزاری آزمون مراجعه نمایند و موضوع را پیگیری نموده تا مشکل برطرف گردد. در غیر این صورت فرد به عنوان متخلف تلقی می‌گردد. ضمناً سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر متقاضی براساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت‌نام که توسط خود متقاضی تکمیل گردیده، در نظر گرفته شده است.
ج – آدرس و محل‌ رفع نقص کارت شرکت در آزمون
نماینده این سازمان در روز پنجشنبه مورخ 1400/05/21 صبح از ساعت 8:30 الی 12:00 و بعدازظهر از ساعت 14:00 الی 18:00 در باجه‌ی رفع نقص حوزه مستقر خواهد شد.
د‍ – یادآوری های مهم‌
1- همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار در زمان حضور در جلسه آزمون الزامی است.
2- شروع فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ 8:00 (هشت صبح) می‌باشد.
3- در ورودی حوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ 7:30 (هفت و سی دقیقه) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.
4- هر متقاضی برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می شود.
5- متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری نمایند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری که بخشی از آن در بند «و‍» آمده است، رفتار خواهد شد.
6- به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
7- برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورید.
8- حوزه های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور می باشند، بنابراین اکیدا توصیه می شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.
9- متقاضیان در صورت بوجود آمدن هرگونه مشکل در فرآیند برگزاری برای آنها لازم است، حداکثر تا تاریخ 1400/05/28 از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی با این سازمان مکاتبه نمایند. درخواست های واصله بعد از تاریخ فوق قابل بررسی و پیگیری نخواهد بود.
10- متقاضیان برای آگاهی بیشتر از ضوابط آزمون از برگ راهنمای شرکت در آزمون که بر روی درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار دارد پرینت تهیه و نسبت به مطالعه دقیق آن اقدام نمایند.
ه‍- دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی
براساس آخرین اطلاعات درباره راه‌های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می‌رود موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر متقاضیان و خانواده های محترم خود، آن را رعایت کنید:
1- زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 7:00 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.
2- برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول ننمایید.
3- از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری نمایید.
4- هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر متقاضیان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ نمایید.
5- همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی می‌باشد.
6- در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر متقاضیان مجاور جداً خودداری نمایید.
7- از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری نمایید.
8- هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده نمایید. درصورتیکه دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.
9- در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتما با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت نمایید.
10- در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید. به پیامهایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.
11- سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می شود نظیر صندلی ها، دستگیره درب ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری نموده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.
و- تکمیل فرم خوداظهاری ویژه متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا:
به منظور ارائه خدمات به آن دسته از متقاضیان این آزمون که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه‌ای اتخاذ نموده است. بر این اساس متقاضیانی که علائم بیماری آنها از تاریخ 06/05/1400 بصورت قطعی تایید گردیده، لازم است از روز چهارشنبه مورخ 13/05/1400 لغایت جمعه مورخ 15/05/1400 با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی این سازمان بخش سایر آزمون های استخدامی فرم خوداظهاری را تکمیل نموده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش موردنظر بارگذاری نمایند. متقاضیانی که این فرم را تکمیل نمایند براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از سایر متقاضیان جدا شده و آزمون آنها در یکی از بیمارستانهای تعیین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر متقاضیان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.
یادآوری مهم: با توجه به اینکه سازمان سنجش اطلاعات متقاضیان آزمون را برای بررسی در سامانه ماسک به وزارت بهداشت ارسال می کند، درصورتیکه متقاضی در بازه زمانی مذکور دچار بیماری کرونا شده باشد و در سامانه خوداظهاری اعلام ننماید اطلاعات وی از وزارت بهداشت اخذ خواهد شد. براین اساس انتظار دارد متقاضیان گرامی نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری سازمان اقدام لازم را بعمل آورند تا برنامه ریزی لازم در زمان مناسب برای تعیین حوزه امتحانی ایشان بعمل آید.
ز– قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری
ماده 5- تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف- ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
ب- ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون متقاضی را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
1- ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
2-تبانی با متقاضیان یا افراد خارج ازحوزه امتحانی یادست‌اندرکاران آزمون ازقبیل عوامل اجرایی وطراحان سئوال برای تخلف درآزمون.
3- ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای متقاضی اصلی.
ج- استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاه های حافظه‌دار.
د- کمک به متقاضی خارج از ضوابط برگزاری آزمون برای پاسخ به سئوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به متقاضیان یا استفاده غیر مجاز از آنها.
و- هرگونه تغییر غیرمجاز سئوالات، اوراق و پاسخنامه‌های متقاضیان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سئوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یاحین برگزاری آزمون به هرنحو.
ح- خرید یا فروش سئوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سئوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده 6- هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازات های زیر را درباره متخلفان دارند:
الف- در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده متقاضی و اعلام به مراجع ذی ربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب- در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی متقاضی در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره- آرای هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده 7- در مورد مشمولان بندهای (د)، (ه‍)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده 8– ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد، موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده 9- رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده 10- در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازات های مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت مؤسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود، و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی هستند.
ماده 11- چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی متقاضی و سوابق تحصیلی وی مغایرت های غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از متقاضی در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این متقاضی، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی است.
ماده 12- هر مؤسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی متقاضیان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند، چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد، مجوز تأسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسؤول آنها، علاوه بر محرومیت دائمی از تأسیس و اداره این گونه مراکز، به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند، و چنانچه مؤسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد، مجازات مدیران مسؤول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) است.
تبصره- در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذی ربط مدعی‌العلوم نیز می‌تواند رأساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.
ح- نحوه اعلام گزارش تقلب و تخلفات
نظر به حساسیت آزمون مقتضی است تمامی اخبار و اطلاعات مرتبط با تخلف و تقلب در این آزمون را با مراجعه به درگاه سازمان سنجش آموزش کشور (قسمت گزارش تخلف در آزمون ها) و یا صندوق پست الکترونیکی (ایمیل) به نشانی Hefazatazmon@sanjesh.org و یا با شماره تلفن های 02636182151 و 02636182152 به اداره کل حراست و حفاظت آزمون های این سازمان منعکس نمایید.
ط – نحوه تماس و ارتباط با سازمان سنجش آموزش و کشور
باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان می توانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.
در خاتمه اضافه می‌نماید که متقاضیان درصورت لزوم می‌توانند سئوال یا سئوالات خود را در این خصوص از تاریخ 1400/05/18 لغایت روز جمعه 1400/05/22 همه روزه بغیر از ایام تعطیل و در وقت اداری با بخش پاسخگویی اینترنتی این سازمان و یا در ساعات اداری با شماره ‌تلفن ‌42163  ( پیش شماره 021) در میان بگذارند.

 دریافت فایل جدول شماره 1 – شهرستان محل رفع نقص کارت  و برگزاری آزمون  استخدام پیمانی دانشگاهها در قالب PDF
دریافت فایل جدول شماره 2- آدرس محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون  استخدام پیمانی دانشگاه ها در قالب PDF



 ۱ تیر ۱۴۰۰ – اطلاعیه در خصوص اصلاحات (سری پنجم) دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

پیرو اطلاعیه های مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰، ۲۴/۰۳/۱۴۰۰، ۲۶/۰۳/۱۴۰۰ و ۲۷/۰۳/۱۴۰۰ با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصلاحات مواد آزمون تخصصی دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به شرح ذیل اعلام می گردد:

دریافت فایل اطلاعیه سری پنجم اصلاحات دفترچه آزمون استخدامی وزارت علوم سال ۱۴۰۰ 


۲۷ خرداد ۱۴۰۰- اطلاعیه در خصوص اصلاحات (سری چهارم) دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

پیرو انتشار اطلاعیه های مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰، ۲۴/۰۳/۱۴۰۰ و ۲۶/۰۳/۱۴۰۰ با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضیان این آزمون می‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (۲۷/۰۳/۱۴۰۰) برای ثبت‌نام اقدام ننموده‌اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز شنبه مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.

اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:

ـ اصلاحیه مربوط به دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

– رشته تحصیلی علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مدیریت اطلاعات (کد ۳۴۳۸۴) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۱) (شغل کارشناس برنامه ریزی ۱) اضافه می‌گردد.

– رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات تمامی گرایش ها (کد ۳۱۷۶۶) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (۱۰۸۴۵) (شغل کارشناس شبکه) اضافه می‌گردد.


26 خرداد 1400- اصلاحیه سوم دفترچه آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 

پيرو اطلاعیه های مورخ 22/ 03/ 1400 و 24/ 03/ 1400 و با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص همانندی و یا جایگزینی برخی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مندرج در دفترچه راهنماي آزمون مذکور و با عنایت به مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بدین وسیله به اطلاع متقاضیان گرامی می‌رساند با عنایت به اینکه همانندی و جایگزینی رشته‌ها/گرایش های مندرج در جدول ذیل بر اساس هر یک از مقاطع تحصیلی، توسط شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تایید گردیده است، لذا در صورتی که هر یک از متقاضیان دارای مدرک تحصیلی در مقطع/رشته/گرایش مندرج در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی 2» جدول پیوست باشند، می‌توانند در شغل محل‌هایی که در شرایط احراز آن‌ها مقطع/رشته/گرایش ستون متناظر در همان ردیف، در ذیل ستون «مجموعه رشته‌ها/گرایش‌های تحصیلی 1» باشد، شرکت نمایند.
ضمناً باتوجه به موارد اعلام شده مقررگرديد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ 28/ 3/ 1400، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.


25 خرداد 1400 – تمدید مجدد ثبت نام و اصلاحیه دوم دفترچه آزمون استخدام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400

پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاریخ 1400/3/18، اطلاعیه مورخ 1400/3/22 و با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اضافه شدن شغل محلهای جدید به دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضیان این آزمون می رساند، به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از متقاضیانی که تا این تاریخ (1400/3/24) برای ثبت نام اقدام ننموده اند، ترتیبی اتخاذ گردیده است که بتوانند تا روز جمعه مورخ 1400/3/28 نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  این سازمان مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگردید امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضیان ایجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:
ـ اصلاحیه مربوط به شغل محل های جدید پارک علم و فناوری استان مرکزی:

فهرست شغل محل های پارک علم و فناوری استان مرکزی

کد شغل محل

شغل

محل خدمت

تعداد

آزاد

ایثارگر 25 درصد

ایثارگر 5 درصد

معلول

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

11601

وزارت علوم تحقیقات و فناوری – کارشناس امور پژوهشی (7)

مرکزی-اراک

1

زن/مرد

1

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی11601

30647: سیستم های نرم افزاری (لیسانس، فوق لیسانس)- 30653: شبکه های کامپیوتری (لیسانس، فوق لیسانس)- 30928: فناوری اطلاعات (لیسانس، فوق لیسانس)- 31089: کامپیوتر گرایش نرم افزار (لیسانس، فوق لیسانس)- 31206: مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر (فوق لیسانس)- 31280: مهندسی فناوری اطلاعات (لیسانس، فوق لیسانس)- 31535: مهندسی فناوری اطلاعات گرایش طراحی و تولید نرم افزار (لیسانس، فوق لیسانس)- 31565: مدیریت IT (لیسانس، فوق لیسانس)- 31765: مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش ها (لیسانس، فوق لیسانس)- 31766: مهندسی فناوری اطلاعات کلیه گرایش ها (فوق لیسانس)- 31967: مهندسی فناوری اطلاعات گرایش امنیت شبکه (فوق لیسانس)- 34284: مهندسی تکنولوژی اطلاعات (لیسانس)

11602

وزارت علوم تحقیقات و فناوری- کارشناس برنامه ریزی 1

مرکزی-اراک

1

زن/مرد

1

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی11602

31072: مدیریت فناوری اطلاعات (فوق لیسانس)- 31236: مهندسی صنایع (لیسانس، فوق لیسانس)- 31243: مهندسی صنایع کلیه گرایش ها (لیسانس)- 31922: مدیریت تکنولوژی (فوق لیسانس)

ـ اصلاحیه مربوط به شغل محل های جدید پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی:

فهرست شغل محل های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری _ پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی

کد شغل محل

شغل

محل خدمت

تعداد

آزاد

ایثارگر 25 درصد

ایثارگر 5 درصد

معلول

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

جنسیت

تعداد

11603

وزارت علوم تحقیقات و فناوری – کارشناس امور پژوهشی (2)

خراسان جنوبی-بیرجند-

1

زن/مرد

1

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی11603

22933: مدیریت کارافرینی (فوق لیسانس)- 31018: مدیریت MBA (فوق لیسانس)- 32148: کارافرینی (فوق لیسانس)- 32311: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی (فوق لیسانس)- 32545: مدیریت کسب و کار (فوق لیسانس)- 33094: کارافرینی کلیه ی گرایش ها (فوق لیسانس)- 34313: مدیریت کسب و کار (MBA) گرایش بازاریابی و فناوری (فوق لیسانس)- 34315: مدیریت تکنولوژی گرایش انتقال تکنولوژی (فوق لیسانس)- 34316: مدیریت کسب و کار کوچک (فوق لیسانس)- 34317: کارافرینی گرایش کسب و کار جدید (فوق لیسانس)- 34318: کارافرینی گرایش کسب و کار الکترونیکی (فوق لیسانس)- 34319: کارافرینی گرایش توسعه سازمانی و فناوری (فوق لیسانس)- 34320: مدیریت کسب و کار کلیه گرایش ها (فوق لیسانس)- 34322: کارافرینی و مدیریت فناوری (فوق لیسانس)- 34324: مدیریت فناوری و نواوری (فوق لیسانس)- 34325: تکنولوژی انتقال فناوری (فوق لیسانس)

11604

وزارت علوم تحقیقات و فناوری -کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (10)

خراسان جنوبی-قاین-

1

زن/مرد

1

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی11604

30151: مهندسی برق گرایش کنترل (فوق لیسانس)- 31383: مکاترونیک (فوق لیسانس)- 32450: مهندسی برق گرایش سیستم های الکترونیک دیجیتال (فوق لیسانس)

11605

وزارت علوم تحقیقات و فناوری -کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (15)

خراسان جنوبی-بیرجند-

1

زن/مرد

1

شرایط احراز تحصیلی شغل محل شماره ی11605

30674: شیمی الی (فوق لیسانس، دکتری)- 31875: شیمی گرایش شیمی تجزیه (فوق لیسانس)- 33584: شیمی گرایش شیمی الی (فوق لیسانس، دکتری)- 34191: شیمی (گرایش تجزیه دستگاهی) (فوق لیسانس)

اصلاحیه مربوط به دانشگاه دامغان:
– رشته های تحصیلی علوم کامپیوتر تمامی گرایش ها (کد 34037) با مقطع فوق لیسانس و مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار (کد 31887) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10544) (شغل کارشناس تحلیل و تولید نرم افزار) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی مدیریت مالی (کد 31074) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10534) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی فقه و حقوق اسلامی (کد 30913) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10546) (شغل کارشناس حقوقی) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به پارک علم و فناوری استان قم:
– رشته تحصیلی مطالعات منطقه ای (کد 33841) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11526) (شغل کارشناس امور بین الملل) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی مکانیک گرایش طراحی کاربردی (کد 31388) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11525) (شغل کارشناس امور پژوهشی 13) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:
– رشته تحصیلی حقوق (کد 30417) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10346) (شغل کارشناس حقوقی) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه  زنجان:
– رشته های تحصیلی عمران نقشه برداری (کد 33530) با مقطع فوق لیسانس، مهندسی عمران – نقشه برداری گرایش فتوگرامتری (کد 33009)  با مقطع فوق لیسانس و مهندسی نقشه برداری تمامی گرایش ها (کد 34111) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10600) (شغل کارشناس آزمایشگاه / کارگاه های فنی 4) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه علامه طباطبایی:
– رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر کلیه گرایش ها (کد 31351) با مقطع لیسانس، معماری سیستم های کامپیوتری (کد 31135) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس و مهندسی فناوری اطلاعات تمامی گرایش ها (کد 31766) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11022) (شغل کارشناس فناوری اطلاعات) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی پژوهش علوم اجتماعی (کد 30234)  با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11008) ( شغل کارشناس امور پژوهشی 10) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی:
– عنوان شغل (کارشناس برنامه ریزی 1) مربوط به کد شغل محل (11493) به ( کارشناس فناوری اطلاعات) اصلاح می گردد. و همچنین رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات ( کد 31280) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11493) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به دانشگاه شهید مدنی آذربایجان:
– رشته های تحصیلی علوم تربیتی (کد 30753)  و ریاضی (کد30526) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10749) (شغل کارشناس برنامه ریزی 1) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی مهندسی شیمی تمامی گرایش ها (کد 31235) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10744) (شغل کارشناس آزمایشگاه / کارگاه های فنی 15) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه مراغه:
– رشته تحصیلی مدیریت مالی (کد 31074) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11329) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به مجتمع آموزش عالی گناباد:
– رشته های تحصیلی تربیت بدنی (کد 30268) و تربیت بدنی و علوم ورزشی (کد 32363) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11476) (شغل کارشناس امور پژوهشی 5) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به عنوان محل خدمت  شهرک علمی،  تحقیقاتی اصفهان:
– عنوان محل خدمت کد شغل محل های (11448 تا 11454) به اصفهان ـ خمینی شهر اصلاح می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به کد عنوان شغل کارشناس ترویج کشاورزی:
– کد عنوان شغل کارشناس ترویج کشاورزی مندرج در جدول شماره 1ـ مواد امتحانی آزمون صفحه 12 دفترچه ی راهنما  به (کد 408) اصلاح می گردد.
ـ اصلاحیه مربوط به مواد آزمون:
مواد آزمون تخصصی عنوان شغلی کارشناس آزمایشگاه/کارگاه های فنی (15)  (کد شغلی 435)، به شرح زیر اصلاح می شود:
الف ـ ویژه رشته ها و گرایش های گروه شیمی:        ب ـ ویژه رشته ها و گرایش های گروه مهندسی شیمی:
1ـ شیمی تجزیه و آزمایشگاه                                     1ـ ترمودینامیک
2ـ شیمی آلی و آزمایشگاه                                        2ـ انتقال حرارت و آزمایشگاه
3ـ شیمی فیزیک و آزمایشگاه                                    3ـ مکانیک سیالات و آزمایشگاه
4ـ شیمی معدنی و آزمایشگاه                                     4ـ اصول عملیات و آزمایشگاه
5ـ شیمی پلیمر و آزمایشگاه                                       5ـ طراحی راکتور
توجه: متقاضیان این عنوان شغلی، باید فقط به سؤالات یکی از گروه های «الف» یا «ب»، متناسب با رشته و گرایش خود پاسخ دهند و از پاسخگویی به سؤال های گروه دیگر، خودداری نمایند.
مواد آزمون تخصصی عنوان شغلی کارشناس اصلاح نباتات و زراعت  (کد شغلی 413)، به شرح زیر اصلاح می شود:
1ـ زراعت (عمومی، گیاهان علوفه ای، بذر و علف های هرز)
2ـ باغبانی (عمومی، گلکاری، سبزیکاری و میوه کاری)
3ـ اصلاح نباتات
4ـ ترویج و آموزش کشاورزی
5ـ اقتصاد کشاورزی


22 خرداد 1400- تمدید مهلت ثبت نام و اصلاحیه دفترچه آزمون استخدامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 1400 

پيرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در تاريخ 1418/03/00، با توجه به اعلام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اصلاحات دفترچه راهنمای مذکور، ضمن اعلام اصلاحات ذیل در دفترچه راهنما، به اطلاع متقاضيان اين آزمون مي‌رساند، به منظور فراهم نمودن تسهيلات بيشتر براي آن دسته از متقاضیانی كه تا اين تاريخ (1400/03/22) براي ثبت نام اقدام ننموده‌اند، ترتيبي اتخاذ گرديده است كه بتوانند تا روز چهارشنبه مورخ 1400/03/26 نسبت به ثبت‌نام اقدام نمايند.
لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی  اين سازمان مراجعه و با توجه به رشته و مقطع تحصيلي خود نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.
ضمناً باتوجه به اصلاحات اعلام شده مقررگرديد امکان ويرايش اطلاعات براي متقاضيان ايجاد گردد. بر این اساس، آن دسته از متقاضیانی که قبلا نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند، می توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام نمایند.
اصلاحات مربوط به شغل محل های دفترچه راهنما:
ـ اصلاحیه مربوط به پژوهشگاه پليمر و پتروشيمي ايران:
– رشته تحصیلی شیمی (کد 30664) با مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10067) (شغل کارشناس آزمایشگاه/کارگاه های فنی 15) اضافه می‌گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  پارك علم و فناوري استان چهارمحال و بختياري:
– رشته های تحصیلی حسابداری (کد 30408) با مقطع لیسانس و مدیریت مالی (کد 31074) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11508) (شغل حسابدار) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی (کد 32711) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11509) (شغل کارشناس برنامه ریزی 1) اضافه می‌گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه یاسوج:
-محل خدمت کد شغل محل (11417) به کهگیلویه و بویراحمد- گچساران اصلاح می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه بیرجند:
– رشته تحصیلی آلودگی محیط زیست (کد 30015) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10296) (شغل کارشناس بهداشت محیط) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه شهرکرد:
– رشته های تحصیلی محیط زیست (کد 31003) و مرتع داری (کد 31096) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10670) ( شغل کارشناس محیط زیست) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه علم و صنعت:
– رشته تحصیلی مهندسی فناوری اطلاعات (کد31280) با مقطع لیسانس و فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11049) (شغل کارشناس فناوری اطلاعات) اضافه می گردد.
– رشته تحصیلی بهداشت مواد غذایی (کد 22889) با مقطع لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (11046) (شغل کارشناس تغذیه) اضافه می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  اصلاح جنسیت پذیرش دانشگاه علم و صنعت:
ـ در شغل محل های مربوط به دانشگاه علم و صنعت در سهمیه آزاد به استثنا کد شغل محل(11026) جنسیت پذیرش به زن/ مرد اصلاح می گردد.
ـ ­اصلاحیه مربوط به  دانشگاه حضرت معصومه:
– رشته تحصیلی علوم ارتباطات اجتماعی (کد 30735) با مقطع فوق لیسانس به شرایط احراز کد شغل محل (10460) (شغل کارشناس امور پژوهشی 10) اضافه می گردد.


با توجه به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام پیمانی افراد در وزارت علوم تحقیقات و فناوری منضم به بخشنامه های شماره 9757/93/200 مورخ 19/ 07/ 1393 و اصلاحیه آن به شماره 1172660 مورخ 26/ 02/ 1396 سازمان مذکور و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در دانشگاهها، موسسات آموزش عالی  و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری ، شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی به شرح زیر اعلام میگردد:
مهلت ثبت نام تا 22 خرداد 1400 می باشد.

> تعارف

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بكار رفته در این متن دفترچه به شرح ذیل است
الف) موسسه:
کلیه دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری که به استناد ماده 1 قانون احكام دائمی برنامه های توسعه کشور از شمول مقررات حاکم بر دستگاه های قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی بوده و تابع مقررات و آئین نامه های مصوب هیات های امنا می باشند.
ب)ایثارگران:
ب-1)ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25)درصد شامل:

ایثارگران سهمیه بیست و پنج (25)درصد
جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب-2) ایثارگران سهمیه پنج (5) درصد شامل:

ایثارگران سهمیه پنج (5)
رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
1 .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
2 .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
3 .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.

> بومی

نمره مكتسبه داوطلب بومی شهرستانی در آزمون کتبی (مجموع وزن چهل درصد (40 %) برای حیطه عمومی و شصت درصد (برای حیطه  تخصصی (با ضریب یک و چهار دهم 1/4) محاسبه و ملاک عمل قرار می گیرد.
شرایط بومی بودن:
1 -شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یكی باشد.
تذکر: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد،  ملاک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
2 -استفاده از اولویت بومی از طریق سكونت به موجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سكونت با ارائه استشهاد محلی بر اساس فرم مندرج در آگهی(ممهور به مهر نیروی انتظامی) پاسگاه یا کلانتری محل در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره 1: داشتن گواهی تحصیل در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سكونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا مالک محاسبه قرار گیرد.
تبصره 2: افراد بومی شهرستانی متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، می بایست در زمان ثبت نام، گزینه، «من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم» را انتخاب نمایند و ارائه فرم استشهاد محل سكونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاههای متقاضی معرفی می شوند، ضروری می باشد.
تبصره 3: مبنای شهرستان برای تعیین بومی بودن، تقسیمات کشوری در اولین روز ثبت نام برای آزمون می باشد.

> بخش دوم: شرایط عمومی داوطلبان

1 .داشتن تابعیت ایران؛
2 .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یكی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
3 .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
4 .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
5 .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند؛
6 .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
7 .نداشتن سابقه محكومیت جزایی موثر؛
8 .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی توسط آراء مراجع قضایی و ذی صلاح؛
9 .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
10- به استناد ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یكی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا می باشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون استخدام پیمانی در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، در زمان صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حكم کارگزینی، به عهده داوطلب پذیرفته شده آزمون می باشد.
11- داشتن حداکثر سی و پنج (35) سال سن برای دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس، حداکثر چهل (40) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر چهل پنج (45) سال برای دارندگان مدارک تحصیلی دکتری.
تبصره 1: جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از  شرط حداکثر سن معاف می باشند.
تبصره 2: موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشكی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در وزارتخانه ها و موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آن ها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها و موسسات و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آن ها مستلزم ذکر نام است، موسسات و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت استفاده می کنند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها از تاریخ 22/ 11/ 1357 به خدمت اشتغال داشته اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آن ها.
تذکر:
ملاک عمل در خصوص تاریخ فراغت از تحصیل، تاریخ فارغ التحصیلی مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه، و در ارتباط با اتمام  خدمت دوره ضرورت (تاریخ مندرج در قسمت خاتمه خدمت، کارت پایان خدمت) و همچنین در خصوص معافیت دائم (تاریخ مندرج در قسمت صدور کارت معافیت دائم)، آخرین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری (22/ 03/ 1400) می باشد؛
ملاک عمل برای محاسبه سن افراد، اولین روز ثبت نام آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری (18/ 03/ 1400) می باشد.

> بخش سوم: مواد آزمون

الف- آزمون عمومی:
مواد آزمون عمومی عبارتند از:
1 .فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه I.C.D.L)؛
2 .ریاضی و آمار مقدماتی؛
3 .زبان و ادبیات فارسی؛
4 .معارف اسلامی؛
5 .زبان انگلیسی – عمومی؛
6 .اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی؛
7 .هوش و توانمندی های عمومی؛
تبصره: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سؤالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه  نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده می شود)، این درس لحاظ نخواهد شد ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سؤالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذكور، محاسبه و نمره كل بالاتر ملاك قرار خواهد گرفت.
ب- آزمون تخصصی:
مواد آزمون تخصصی برای هر یک از مشاغل در جدول شماره (1) مشخص شده است.
تذکر: کلیه سوالات مواد آزمون عمومی و اختصاصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (1) میباشند. ضمناً به ازای هر پاسخ اشتباه  به سوالات، یک سوم نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد.

> بخش چهارم: امتیازات و سهمیه های قانونی

الف)سهمیه ایثارگران:
بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جذب ایثارگران از محل سهمیه های استخدامی از طریق شرکت در آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری رقابت بین کلیه داوطلبان ایثارگر در هر یک از  سهمیه های 25 درصد و 5 درصد (در هر یک از مجوزهای کلی سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه اجرایی) بر اساس نمره مكتسبه در آزمون استخدام پیمانی به میزان دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت می پذیرد:
1.در فرآیند جذب و استخدام مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران، استخدام آنان مطابق ضوابط و مقررات جاری و با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می پذیرد.
2 .با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 25 درصد ایثارگران در دفترچه آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محل های مشخص شده در سهمیه ایثارگران 25 درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
3 .ایثارگران متقاضی بهره مندی از سهمیه استخدامی 25 درصد موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران برای ثبت نام و بهره مندی از سهمیه مزبور، لازم است ابتدا اطلاعات خود را در سیستم سجایا (سیستم جامع اطلاعات یكپارچه ایثارگران) ثبت نموده و توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید گردد و در صورت عدم تأیید بنیاد مذکور مجاز به انتخاب شغل محل های مشخص شده برای سهمیه یاد شده نمی باشند.
4 .جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر از شرط حداقل معدل و حداکثر سن معاف می باشند.
5 .کسب حد نصاب نمره آزمون استخدامی دانشگاه ها، موسسات آموزشی ، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری برای مشمولین سهمیه  25 و 5 درصد ایثارگران تا سقف سهمیه الزامی نمی باشد. بدیهی است در صورتی که ایثارگران موضوع این سهمیه ها در شغل محل های سهمیه آزاد شرکت نمایند کسب حد نصاب نمره امتحان در شغل مربوط الزامی است.
تبصره: بر اساس تبصره 3 ماده 21 قانون جامع ایثارگران، کلیه ایثارگران مشمول سهمیه های 25 و 5 درصد متقاضی استخدام در دانشگاه ها، موسسات آموزشی ، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری بایستی حداقل هشتاد درصد (80 درصد) حد نصاب علمی آخرین نفر پذیرفته شده را کسب نمایند.
6 .آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کار افتاده کلی، آزادگان از کار افتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه 25 درصد ایثارگران با کسب حد نصاب قبولی و رعایت ترتیب نمرات مكتسبه در سهمیه آزاد پذیرفته می شوند، می توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره مند گردند.
7 .سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه 5 درصد ایثارگران در دفترچه آزمون استخدام پیمانی دانشگاه ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری مشخص و از سهمیه سایر داوطلبان مجزا گردیده است و داوطلبان ایثارگر برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه ایثارگران 5 درصد را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
8 .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی (25 درصد و 5 درصد) ایثارگران در صورت کسب حد نصاب آزمون، از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب، صرفاً در مرحله معرفی افراد برای بررسی مدارک و تا قبل از مرحله مصاحبه استخدامی در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.
تذکر:
1 .معرفی نهایی ایثارگران در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از ایثارگران واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه ایثارگران صورت گرفته باشد.
2 .در صورتی که داوطلب ایثارگری براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.
ب)سهمیه معلولین:
جذب معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور، از محل سهمیه استخدامی (3 درصد قانون جامع حمایت از معلولان) صرفاً از طریق شرکت در آزمون استخدامی، کسب حد نصاب و رقابت بین کلیه داوطلبان معلول در همان شغل محل بر اساس نمره مكتسبه در آزمون  استخدامی (به میزان حداکثر دو برابر ظرفیت جهت معرفی به مصاحبه استخدامی) و با رعایت ساز و کارهای ذیل صورت میپذیرد: 1. سهمیه استخدامی مربوط به مشمولین سهمیه3 درصد معلولین مورد تأیید سازمان بهزیستی کشور در دفترچه آزمون استخدامی مشخص و از سایر سهمیه های استخدامی مجزا گردیده است. داوطلبان معلول تأیید شده مشمول این سهمیه، برای اعمال سهمیه مذکور صرفاً باید شغل محلهای مشخص شده در سهمیه معلولان را انتخاب نمایند. ضمناً این سهمیه قابل تخصیص به سایر داوطلبان نبوده و در صورت عدم تكمیل، باقیمانده سهمیه فوق الذکر محفوظ خواهد ماند.
2 .معلولین باید توانایی لازم برای انجام کاری که جهت آن استخدام می شوند را داشته باشند.
3 .بر اساس ماده (5) آیین نامه شماره 88384/44178 مورخ 22/ 04/ 1389 وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الكترونیک، استخدام معلولان به شرط آنكه به تشخیص سازمان بهزیستی کشور، معلولیت آنان مانع از مأموریت کاری آن ها نباشد، بلامانع می باشد.
4 .استخدام مازاد بر سهمیه استخدامی 3 درصد معلولین از طریق رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در صورت وجود ظرفیت و جنسیت متناسب در همان شغل محل جنسیت صورت می پذیرد.
تذکر:
1 .معرفی نهایی معلولین در سهمیه استخدامی مربوط به آنها صرفاً از میان آن دسته از معلولین واجد شرایطی خواهد بود که سهمیه ثبت نامی و شرکت در آزمون کتبی آنان در سهمیه معلولین صورت گرفته باشد.
2 .در صورتی که داوطلب معلول براساس نمره فضلی در آزمون کتبی در رقابت با داوطلبان سهمیه آزاد در همان شغل محل جنسیت به عنوان داوطلب آزاد معرفی شده باشد، سایر مراحل آزمون و فرآیند استخدام خود را به عنوان داوطلب سهمیه آزاد ادامه خواهد داد.

> بخش پنجم: مراحل ثبت نام

داوطلب متقاضی استخدام در دستگاه های اجرایی باید در زمان ثبت نام در آزمون، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در این دفترچه را داشته باشد.
الف) تهیه فایل عكس اسكن شده:
داوطلب باید یک قطعه عكس پرسنلی خود را با مشخصات زیر، اسكن نموده و فایل آن را برای ارسال از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی آماده نماید:  عكس 4×3 که در سال جاری گرفته شده باشد (عكس تمام رخ) فقط باید با فرمت JPG باشد. اندازه عكس اسكن شده باید حداقل300×200  پیكسل و حداکثر 400×300 باشد. تصویر داوطلب باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر، منگنه و هرگونه لكه باشد. حجم فایل ذخیره شده عكس نباید از 70 کیلوبایت بیشتر باشد. حاشیه های زاید عكس اسكن شده باید حذف شده باشد. حتی الامكان عكس رنگی و دارای زمینه سفید باشد.
تذکر (1): اسكن عكس از روی کارت های شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و ………..) قابل قبول نمیباشد و داوطلبان لازم است از اصل عكس و مطابق با توضیحات فوق، اقدام به اسكن نمایند.
تذکر (2): عكس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
تذکر (3): با توجه به مشكلات به وجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عكس داوطلبان، که این موضوع اکثراً برای داوطلبانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است. تاکید می گردد که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبت نامی، حتما نسبت به  کنترل عكس ارسالی دقت نمایید تا اشتباهاً عكس داوطلب دیگری به جای عكس شما الصاق نگردد. بدیهی است که در صورت ارسال عكس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
ب) پرداخت وجه:
ثبت نام به صورت اینترنتی از روز سه شنبه مورخ 18/ 03/ 1400 لغایت روز شنبه مورخ 22/ 03/ 1400 انجام خواهد پذیرفت. مدت ثبت نام به هیچ وجه قابل تمدید نخواهد بود.
متقاضیان واجد شرایط باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و پس از پرداخت مبلغ 900000 (نه صد هزار) ریال به صورت الكترونیكی و با کارت های بانكی متصل به شبكه ی شتاب نسبت به تكمیل فرم ثبت نام و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.
موکداً تاکید می گردد مدت زمان تعیین شده برای ثبت نام در آزمون تمدید نمی گردد و متقاضیان باید در مدت زمان فوق نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از موکول نمودن آن به روزهای پایانی خودداری نمایند. متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی باید پس از پایان ثبت نام کد رهگیری خود را یادداشت نموده و تا پایان مراحل استخدام نزد خود نگهداری نمایند. به ثبت نام های ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی گردد.
ج) تكمیل تقاضانامه ثبت نام:
-در ردیف های 1 ،2 و 3، داوطلب باید در محل مورد نظر نام خانوادگی (فامیلی)، نام و نام پدر خود را مطابق با شناسنامه بطورکامل وارد نماید (از بكاربردن مد، تشدید، الف محذوف یا همزه خودداری شود)
-در ردیف 4، داوطلب باید کد ملی خود را که ده رقم می باشد از چپ به راست در محل مربوط درج نماید و از درج ممیز و یا خط تیره خودداری نماید. ضمناً داوطلبانی که تاکنون موفق به اخذ کارت ملی نشده اند برای اطلاع از شماره کد ملی خود با شماره تلفن گویای 66707131-021 تماس حاصل نمایند.
-در ردیف 5، داوطلب باید برحسب اینكه زن یا مرد می باشد منحصراً مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
-در ردیف 6، داوطلب باید ازسمت چپ به راست فقط شماره شناسنامه خود را در محل مربوطه درج نماید و از درج حروف، ممیز و یا خط تیره که در بعضی شناسنامه ها درج گردیده خودداری نماید.
-در ردیف 7، داوطلب باید تاریخ تولد خود را به صورت سال، ماه و روز درمحل مربوط درج نماید.
-در ردیف 8، داوطلب باید بر حسب اینكه مجرد یا متاهل می باشد مربع مربوط را علامتگذاری نماید.
-در ردیف 9، داوطلب باید کد استان و شهرستان محل تولد خود را با توجه به جدول شماره 2 مندرج درصفحه 21 مشخص و در این محل درج نماید.
-در ردیف 10، داوطلب باید با علامتگذاری در یكی از مربع ها، دین خود را مشخص نماید.
-در ردیف 11، داوطلبان مرد باید وضعیت نظام وظیفه خود را در این بند مشخص نمایند.
-در ردیف 12، داوطلبان چپ دست باید این مربع را علامتگذاری نمایند.
-در ردیف 13، داوطلب متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران وضعیت ایثارگری خود را بر اساس سهمیه 25 درصد و 5 درصد در این بند علامتگذاری نماید.
-در ردیف 14، داوطلبان دارای سابقه غیر رسمی در دستگاههای اجرایی (جهت مقررات مربوط به حداکثر سن) می بایست موارد خواسته شده در این بند را با درج سابقه خدمت تكمیل نمایند.
-در ردیف 15، داوطلب معلول باید نوع معلولیت خود را در یكی از مربع ها علامتگذاری نماید.
-بر اساس شدت معلولیتی که سازمان بهزیستی تائید خواهد کرد، خدمات و تسهیلات لازم به متقاضیان ارائه خواهد شد.
-در ردیف 16، داوطلب باید آخرین مقطع تحصیلی خود را در این بند علامتگذاری نماید (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
-در ردیف 17، داوطلب باید عنوان رشته تحصیلی خود را مشخص و در این محل درج نماید.
-در ردیف 18، داوطلب باید دانشگاه یا موسسه محل اخذ مدرک تحصیل خود را درج نماید.
-در ردیف 19، داوطلب باید تاریخ فارغ التحصیلی آخرین مقطع تحصیلی خود را به سال و ماه و روز در این قسمت درج نماید.
-در ردیف 20، داوطلب باید معدل آخرین مدرک تحصیلی خود را درج نماید.
-در ردیف 21، داوطلب باید کد و نام استان و شهرستان محل اقامت خود را جهت تعیین حوزه امتحانی با توجه به جدول شماره 2 مندرج در صفحه 21 مشخص و در این محل درج نماید.
-در ردیف 22، داوطلب باید کد پستی ده رقمی خود را درج نماید.
-در ردیف 23، داوطلب شماره تلفن ثابت با کد شهر خود را در محل مربوط درج نماید.
-در ردیف 24، داوطلب شماره تلفن همراه خود را در محل مربوط درج نماید.
-در ردیف 25، داوطلب متقاضی می تواند آدرس پست الكترونیكی خود را درج نماید.
-در ردیف 26، داوطلب می بایست آدرس محل سكونت خود را در این محل درج نماید.
– در ردیف 27، داوطلب باید عنوان شغل و شغل محل انتخابی خود را که شامل نام دستگاه، شغل و محل مورد تقاضا است، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
– در ردیف 28، داوطلب باید وضعیت بومی خود را، در این قسمت مشخص نماید. (براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنما)
تذکر مهم: داوطلبان باید در انتخاب کد شغل محل به نام شغل، محل خدمت، جنس و ظرفیت پذیرش توجه نمایند.
د)زمان برگزاری آزمون و نحوه دریافت كارت شركت در آن:
کارت شرکت در آزمون مذکور از روز سه شنبه مورخ 19/05/1400 برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت. آزمون استخدامی در روز جمعه مورخ 22/ 05/ 1400 در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استانها برگزار خواهد شد و ملاک تعیین حوزه امتحانی داوطلبان شهرستان محل اقامت فعلی می باشد که در تقاضانامه درج خواهند نمود. ساعت شروع و محل برگزاری آزمون بر روی کارت شرکت در آزمون درج و به هنگام پرینت کارت به آگاهی داوطلبان خواهد رسید. لازم به ذکر است صدور کارت شرکت در آزمون استخدام پیمانی به منزله تایید اطلاعات ارسالی از سوی داوطلبان نبوده و مدارک داوطلبان پس از آزمون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

> بخش ششم: سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه

بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام افراد در دستگاه های اجرایی منضم به بخشنامه شماره  9757/93/200 مورخ 19/ 07/ 1393 و اصلاحیه آن به شماره 1172660 مورخ 26/ 02/ 1396 سازمان اداری و استخدامی کشور، سایر مراحل  استخدامی به شرح زیر صورت می پذیرد:
الف) تعیین حد نصاب:
معرفی داوطلبان جهت انجام سایر مراحل استخدامی، منوط به کسب حد نصاب در آزمون کتبی بوده و انتخاب افراد پذیرفته شده بر اساس ترتیب نمرات مكتسبه، سهمیه های قانونی و با رعایت سایر قوانین و مقررات جاری، مطابق قواعد زیر می باشد:
پس از برگزاری آزمون استخدامی، نمرات داوطلبان به تفكیک حیطه های عمومی و تخصصی محاسبه و حد نصاب، معادل کسب  حداقل پنجاه (50)درصد امتیاز مكتسبه توسط نفر اول با ارزش وزنی چهل (40)درصد برای حیطه عمومی و شصت (60) درصد برای حیطه  تخصصی در هر شغل محاسبه و مبنای سایر مراحل معرفی داوطلبان قرار می گیرد.
تذکر:
1 -داوطلبان فاقد حد نصاب، از ادامه سایر مراحل استخدامی حذف و صرفاً کارنامه آزمون کتبی از طریق سامانه امتحانات جهت اطلاع برای آنها قابل مشاهده خواهد بود.
2 -کسب حد نصاب در برگزاری آزمون استخدامی، هیچ گونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و معرفی افراد به ترتیب نمره فضلی آنان، از میان داوطلبانی که حد نصاب را کسب نموده اند، صورت می پذیرد.
ب) انتخاب و اعلام لیست چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین دارندگان حد نصاب:
انتخاب افراد چند برابر ظرفیت جهت بررسی مدارک از بین داوطلبانی که حد نصاب را کسب نموده اند، بر اساس نمره مكتسبه آنان و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت و به ترتیب نمرات فضلی صورت می پذیرد.
**تذکر مهم:
با توجه به اینكه، موسسات استخدام کننده مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
ج)انتخاب و اعلام لیست دو یا سه برابر ظرفیت جهت انجام مصاحبه استخدامی از بین تأیید شدگان مرحله بررسی مدارک:
انتخاب افراد دو یا سه (2 یا 3) برابر ظرفیت در هر شغل محل(در صورت وجود داوطلب واجد شرایط) جهت انجام مصاحبه های استخدامی صرفاً از بین داوطلبانی که مدارک آنان توسط دستگاه اجرایی مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، بر اساس نمره مكتسبه این  افراد و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی در هر یک از آزمونهای کتبی(حیطه های عمومی و تخصصی)،  به تعداد دو یا سه (2 یا 3) برابر ظرفیت در هر شغل محل صورت می پذیرد.
تذکر: با توجه به شیوع ویروس کرونا (کووید 19) و وضعیت کنونی کشور، در صورت عدم امكان انجام مصاحبه استخدامی به صورت حضوری، مصاحبه های استخدامی به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
د)معرفی به گزینش:
1)پس از برگزاری مصاحبه استخدامی، معرفی افراد به گزینش بر اساس مجموع نمره کل نهایی آنان با وزن هفتاد (70)درصد برای آزمون های کتبی(حیطه های عمومی و تخصصی) و سی (30)درصد برای مصاحبه استخدامی و با در نظر گرفتن سهمیه های قانونی به تعداد یک برابر ظرفیت پذیرش (نفر اصلی) خواهد بود.
2)در صورت عدم برگزاری مصاحبه استخدامی، انتخاب نفر اصلی صرفاً بر اساس ترتیب نمره مكتسبه این افراد و با در نظر سهمیه های قانونی برابر ظرفیت پذیرش در هر شغل محل جنسیت صورت میپذیرد.

> بخش هفتم: تذكرات مهم

1 –به منظور احراز مهارت های پایه و عمومی فنّاوری اطلاعات افراد واجد شرایط جهت استخدام در مشاغل تخصصی، کارشناسی و بالاتر پذیرفته شدگان نهایی موظفند حداکثر یک ماه پس از اعلام تأیید گزینش، مدارک مربوط به کسب مهارت های هفتگانه (ICDL)صادره از مراکز و مؤسسات تأیید صلاحیت شده توسط سازمان اداری و استخدامی کشور را ارائه نمایند. بدیهی است کسانی که فاقد گواهینامه های مذکور می باشند و یا گواهینامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد، موظفند برای شرکت در آزمون تعیین سطح و دریافت گواهینامه مذکور به یكی از مراکز تعیین صلاحیت شده در بخش اعتبار سنجی موسسات آموزشی (با عنوان موسسات تعیین صلاحیت شده) که در درگاه الكترونیكی سازمان اداری و استخدامی کشور قابل مشاهده می باشد، مراجعه نمایند.
2 -هر داوطلب در صورت مشمول بودن در سهمیه های قانونی 25 و 5 درصد ایثارگران و3 درصد معلولان، صرفاً یكی از سهمیه های مشخص شده را بر اساس ضوابط مربوطه، استفاده نماید. به عبارت دیگر چنانچه داوطلبی واجد شرایط برای استفاده از دو یا چند سهمیه  قانونی فوق الذکر باشد، در زمان ثبت نام صرفاً می تواند یكی از سهمیه های مورد نظر را انتخاب نماید و مبنای قرار گرفتن وی در هر یک از سهمیه های استخدامی فوق الذکر (با رعایت ضوابط مربوطه) انتخاب فرد در زمان ثبت نام می باشد.
داوطلبان صرفاً در صورتی می توانند در امتحانات ثبت نام نمایند که مقطع، رشته و گرایش مندرج در متن گواهینامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان، مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه ثبت نام یكسان باشد.
تذکر:
1 -در صورتی که برای برخی از رشته های تحصیلی در آگهی استخدامی منتشره، گرایش خاصی ذکر شده باشد، صرفاً فارغ التحصیلان همان رشته و گرایش تحصیلی می توانند در آزمون ثبت نام نمایند. اما در صورتی که هر یک از رشته های تحصیلی بدون ذکر گرایش و یا با عبارت «کلیه گرایش ها» در آگهی درج شده باشد، فارغ التحصیلان کلیه گرایش های آن رشته تحصیلی در مقطع مورد نظر، می توانند در آزمون استخدامی ثبت نام نمایند و در صورتی که یک رشته تحصیلی با عبارت «بدون گرایش» در دفترچه ثبت شده باشد، صرفاً آن رشته تحصیلی به صورت تنها و بدون گرایش مد نظر می باشد.
به طور مثال نام رشته های تحصیلی ذکر شده در بخش شرایط احراز شغل ها، به سه صورت آمده است:
الف: با ذکر کلمه «گرایش» مثال: مهندسی عمران گرایش سازه، که منظور گرایش خاصی از یک رشته تحصیلی می باشد و شامل دیگر گرایش های این رشته نمی شود.
ب: بدون ذکر کلمه «گرایش» و یا با ذکر عبارت «کلیه گرایش ها» مثال: مهندسی عمران و یا مهندسی عمران(کلیه گرایش ها) که همه گرایش های این رشته تحصیلی را شامل می شود.
ج: با ذکر عنوان «بدون گرایش» مثال: مهندسی عمران(بدون گرایش) که صرفاً همین رشته تحصیلی بدون هیچگونه گرایشی را شامل می شود.
2 -از آن جایی که تأیید شرایط احراز مشاغل، (از جمله مقاطع، رشته ها و گرایش های مورد نظر برای هر یک از مشاغل، صرفاً از وظایف و اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی میباشد، بنابراین ارائه هر گونه گواهی از مراجع مختلف، مبنی بر تطابق رشته ها و یا گرایش های تحصیلی با رشته یا گرایش های تحصیلی عنوان شده در آگهی استخدامی جهت ادامه فرایند استخدام موضوعیت نداشته و صرفاً عین عنوان رشته ها و یا گرایش های تحصیلی مندرج در آگهی استخدامی ملاک عمل می باشد. از اینرو داوطلبانی که در مرحله بررسی مدارک، از لحاظ شرایط احراز اعلام شده در آگهی استخدامی منتشره، غیر واجد شرایط تشخیص داده شوند از ادامه فرایند استخدام حذف و معرفی آنان در این مرحله، کان لم یكن تلقی گردیده و هیچگونه حق و امتیازی برای داوطلب ایجاد نكرده و متقاضی حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
3 -دارندگان مدارک تحصیلی پایین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در این دفترچه و همچنین دارندگان مدارک تحصیلی معادل، حق شرکت در آزمون استخدامی را ندارند.
4 -افراد دارای مدارک تحصیلی بالاتر از مقاطع تحصیلی اعلام شده، برای شرکت در آزمون میبایست مدرک (مقطع، رشته و گرایش تحصیلی) ذکر شده در این دفترچه را داشته باشند. بدیهی است صدور حكم کارگزینی پذیرفته شدگان بر اساس مقاطع تحصیلی مندرج در دفترچه ثبت نام میباشد.
5 -بر اساس آیین نامه شماره 88384/44178 مورخ 22/ 04/ 1389وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الكترونیک، داوطلبان استخدام می بایست سلامت جسمانی، روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می شوند را داشته باشند (با لحاظ نمودن بند ب،  بخش 4 سهمیه معلولین). در صورت عدم تأیید توانایی داوطلبان استخدام توسط دستگاه مربوطه در مرحله بررسی مدارک، مصاحبه  استخدامی و معاینه پزشكی، مرجع رسیدگی به اعتراض داوطلبان، شورای پزشكی دانشگاه علوم پزشكی استان مربوطه می باشد.
6- با توجه به اینكه، موسسات مدارک متقاضیان معرفی شده چند برابر ظرفیت را پس از تعیین نمرات داوطلبان در آزمون عمومی و تخصصی بررسی خواهند نمود، لذا در صورتی که مدارک داوطلبان از جمله مدارک تحصیلی، پایان خدمت یا معافیت دائم، سن، ایثارگری، معلولیت و سابقه اشتغال غیر رسمی در دستگاه های اجرایی (برای محاسبه حداکثر سن) و همچنین اطلاعات خود اظهاری داوطلب در تقاضانامه ثبت نامی، مغایر با شرایط مندرج در این آگهی باشد، برای داوطلب حقی ایجاد نخواهد کرد و در هر مرحله از آزمون استخدامی (اعلام نتایج اولیه، مصاحبه استخدامی، گزینش و حتی در صورت پذیرش نهایی)، داوطلب از ادامه فرآیند جذب و استخدام حذف شده و حق هیچگونه اعتراضی ندارد.
7 -مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در مفاد آگهی و یا ارائه مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه در هر مرحله از جذب و استخدام محرز شود، داوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در این آگهی باشد، از انجام مراحل بعدی حذف گردیده و در صورت صدور حكم استخدامی، حكم مزبور لغو و بلااثر می شود.
8 -اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق درگاه سامانه امتحانات یا مسابقات استخدامی سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
9 -مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر 2 ماه پس از اعلام نتیجه نهایی باید به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.
10 -دستگاه اجرایی موظف است پس از وصول نظر گزینش، نسبت به اطلاع رسانی به پذیرفته شدگان نهایی اقدام نماید.
11- به منظور ایجاد فرصت برابر برای تمامی داوطلبان آزمون استخدامی، پس از اتمام مهلت ثبت نام و زمان های تعیین شده برای ویرایش اطلاعات، امكان هیچ گونه تغییر و اصلاح اطلاعات مربوط به سهمیه ثبت نامی و شغل محل انتخابی توسط داوطلبان وجود ندارد.

> شرایط اختصاصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و پاركهای علم و فناوری

1- پارک علم و فناوری گلستان: مرتبط بودن مقطع قبلی در رشته شغلی حسابدار و کارشناس حقوقی
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
2 -دانشگاه اردکان: در مقاطع کارشناسی ارشد حتما رشته تحصیلی مقطع قبلی مرتبط باشد.
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
3 -دانشگاه ارومیه: مرتبط بودن مقطع قبلی در تمامی رشته های شغلی
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
4 -دانشگاه بوعلی سینا: مرتبط بودن مقطع قبلی در رشته شغلی کارشناس حقوقی در مقطع فوق لیسانس
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
5 -دانشگاه خوارزمی: مرتبط بودن مقطع قبلی در رشته شغلی کارشناس حقوقی
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
6 -دانشگاه زنجان: مرتبط بودن مقطع قبلی در رشته شغلی کارشناس تغذیه
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
7 -دانشگاه صنعتی شاهرود: مرتبط بودن مقطع قبلی در رشته های شغلی کارشناس فناوری اطلاعات– امور پژوهشی– حسابدار– کارشناس  آزمایشگاه/ کارگاه های فنی– مهندسی مكانیک
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد )
در شغل محل (174541)کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (14) ، توانایی فنی آموزش عملی دروس کارگاه ماشین ابزار و کارگاه جوشكاری و ورقكاری الزامی است.
در شغل محل (174562)کارشناس آزمایشگاه/ کارگاه های فنی (15) ، آشنایی و توانایی کار عملی در آزمایشگاه Icp و آزمایشگاه میكروسكوپ الكترونیكی روبشی نشر میدانی (FESEM)
8 -دانشگاه صنعتی قوچان: مقطع تحصیلی کارشناسی در رشته شغلی برنامه ریزی 1، اقتصاد یا مدیریت باشد
9 -دانشگاه گلستان: مرتبط بودن مقطع قبلی در تمامی رشته های شغلی
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
10- دانشگاه کردستان: مرتبط بودن مقطع قبلی در تمامی رشته های شغلی در مقطع کارشناسی ارشد
(متقاضیانی که با مدرک کارشناسی ارشد در شغل محل های این دانشگاه شرکت می نمایند الزاماً رشته تحصیلی مقطع کارشناسی آنها کاملا مرتبط و یكی از رشته های مندرج در شرایط احراز تحصیلی هر شغل محل در مقطع کارشناسی ارشد باشد)
11 -دانشگاه تهران: در رشته شغلی کارشناس امور بین الملل تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی است
12 -سازمان سنجش آموزش کشور: در تمامی رشته های شغلی متقاضی باید علاوه بر داشتن اطلاعات علمی و توانایی های فنی آمادگی کار در شرایط قرنطینه و ساعات غیر اداری و ایام تعطیلات رسمی را داشته باشد.
13- دانشگاه تربیت مدرس: در رشته شغلی کارشناس امور بین الملل تسلط کامل به زبان انگلیسی الزامی باشد.
14- دانشگاه علم و صنعت: در رشته شغلی کارشناس امور بین الملل تسلط کامل به یكی از زبانهای فرانسه، آلمانی، عربی و انگلیسی الزامی باشد.
15 -دانشگاه جامع علمی کاربردی: در رشته شغلی کارشناس امور بین الملل تسلط کامل به یكی از زبانهای فرانسه، آلمانی، انگلیسی الزامی باشد.
16 -موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی: در رشته شغلی حسابدار مقطع کارشناسی حتما حسابداری دولتی باشد.

جهت مشاهده دفترچه آزمون اینجا کلیک نمایید

جهت ثبت نام در آزمون اینجا کلیک نمایید


اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰

به اطلاع متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی دانشگاه‌ها، موسسات و پارک های علم و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال ۱۴۰۰ می‌رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً بصورت اینترنتی از روز سه شنبه مورخ ۱۸/۰۳/۱۴۰۰ آغاز و در روز شنبه مورخ ۲۲/۰۳/۱۴۰۰ پایان می‌پذیرد. لذا متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما (دفترچه راهنمای ثبت نام همزمان با شروع ثبت نام بر روی درگاه اطلاع رسانی قرار خواهد گرفت) و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.
لازم به توضیح است آزمون مذکور در روز جمعه مورخ ۲۲/۰۵/۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

هنگام تماس حتما بگویید که آگهی را در اهواز نیاز دیده اید
استخدام و بازار کار استخدام سراسری

تذکر پلیس فتا:

لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید.


تذکر اهواز نیاز:

"اهواز نیاز" هیچ گونه مسئولیتی در قبال آگهی های درج شده ندارد،لطفا دقت نمایید.