افزایش اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

افزایش اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تعداد اعضای هیئت علمی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا پایان سال به ۵۱ نفر خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه اسدی ذاکر صبح امروز در در آیین نکوداشت پنجاهمین سالروز تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: مهر ماه امسال مصادف با پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده پرستاری و مامایی جندی شاپور اهواز است.

وی با اشاره به تلاش برای ثبت تاریخ این دانشکده که بخشی از دانشگاه به یادماندنی قدیمی کل دنیا است، افزود: دانشگاه جندی شاپور اهواز یکی از ماندگارترین دانشگاه های علمی جهان است.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به تحصیل دانشجویان در مقاطع لیسانس و بالاتر در این دانشکده تصریح کرد: در مقطع کارشناسی گروه پرستاری حدود ۴۰۵ دانشجو، ارشد ۱۳۸ نفر و دکترای تخصصی ۲۳ نفر و همچنین در گروه مامایی در مقطع کارشناسی ۱۴۰، ارشد ۱۰۳ نفر و در دوره دکترای تخصصی ۹ نفر مشغول تحصیل هستند.

اسدی ذاکر با اشاره به اینکه در مهر ماه سال ۴۷ بنیاد اولیه این دانشکده بوده که در محل باغ معین کنونی شهر اهواز تأسیس شد، گفت: دانشجویان این دانشکده در سطوح کارشناسی، ارشد و دکترای تخصصی تربیت می شوند. همچنین در رشته کارشناسی اتاق عمل هم به صورت پیوسته ۱۳۴ نفر و به صورت ناپیوسته ۸۵ نفر مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده از دانشجویان مشغول به تحصیل مربوط به ترم قبل است، گفت: یک سری مراکز اقماری هم داریم که شامل مجتمع عالی سلامت ایذه، رامهرمز، مسجدسلیمان و دانشکده بستان است که بیش از ۲۷۱ دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: رشته های ارشد پرستاری این دانشکده شامل کودکان، داخلی جراحی، روان پرستاری، پرستاری ویژه بزرگسالان و سلامت جامعه است. همچنین در مقطع ارشد مامایی رشته آموزش با گرایش مامایی، مدیریت، بهداشت باوری و رشته مشاوره در مامایی را داریم.

اسدی ذاکر در پایان گفت: تعداد اعضای هیئت علمی در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا پایان سال به ۵۱ نفر خواهند رسید چون ۱۷ نفر نیروی جدید هم در حال جذب داریم.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار