افزایش سرانه وام‌های دانشجویی/ محدودیتی برای پرداخت وام نداریم

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: سرانه وام‌های دانشجویی سه برابر شده است بنابراین محدودیتی برای پرداخت وام نداریم.
بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وام های ما بر اساس سیاست های جمعیتی است، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه وام های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور نسبت به سال ۹۸ سه برابر شده است.

او ادامه داد: نحوه پرداخت وام به دانشگاه های علوم پزشکی در نیمسال اول تحصیلی ابلاغ شده است. براین اساس وام ودیعه مسکن بین ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان است و هر دانشجو با مراجعه به سایت دانشگاه می تواند، تقاضای خود را ثبت کند، پس از آن وام ها مستقیم به حساب دانشجویان واریز خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت بیان کرد: محدودیتی برای پرداخت وام در سراسر کشور نداریم؛ همچنان مناطق محروم و دانشجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند.

رحیمی تاکید کرد: دانشجویان در دوران تحصیل می توانند بین سه تا پنج بار تقاضای دریافت وام کنند. وام ضروری به یک و نیم میلیون تومان برای دوره های کاردانی و کارشناسی همچنین برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری سه میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: ۲۰۰۰ فقره وام ازدواج ویژه دانشجویان تازه وارد داریم. یکی از اهداف ما بهسازی و ساخت خوابگاه هاست. طبق آمار ۲۵ هزار تخت خوابگاهی در سراسر کشور داریم که بخشی از آن مربوط به دانشجویان متاهل است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار