امتیاز‌های ویژه برای نفرات برتر المپیاد علمی دانشجویی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جمالی معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اجرای المپیادهای دانشجوی سال 95 اظهار داشت: امسال المپیادهای علمی دانشجویی کشور در 20 رشته در 2 مرحله مقدماتی برگزار شد که نفرات برتر در یک آزمون متمرکز نهایی در دانشگاه تربیت مدرس به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی بیان کرد: در المپیاد امسال نفرات برتر کنکور ارشد همچنین نفرات برتر آزمون‌های قطب‌های علمی کشور در دانشگاه تربیت مدرس مرحله نهایی المپیاد دانشجوی علمی کشور را برگزار کردند.

جمالی بیان کرد: طبق ابلاغیه وزارت علوم امکانات و امتیازات خاصی به نفرات برگزیده المپیاد علمی و دانشجویی تعلق می‌گیرد به طوری که نفرات اول تا پانزدهم می‌توانند بدون برگزاری کنکور در مقطع ارشد به تحصیل مشغول شوند و همچنین افرادی که در آزمون دکترای تخصصی شرکت کرده‌اند، امتیازات ویژه‌ای در آزمون علمی و مصاحبه برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: از طرف بنیاد ملی نخبگان امتیازهای خوبی مانند عضویت در این بنیاد سازمان و حمایت‌های مالی، کاری تا پایان تحصیل این افراد انجام می‌شود و نفرات برتر در جهت ادامه تحصیل به کشورهای خارجی بورسیه می‌شوند.

جمالی تاکید کرد: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، آقایانی که جزو نفرات برتر قرار دارند از خدمت وظیفه معاف می‌شوند که همگی این کارها برای اهدای امتیازات ویژه و تشویق جوانان به تحصیل و استفاده از استعداد بالای خدادادی آنها است.

وی با بیان اینکه تا سال97 تعداد رشته‌های المپیاد دانشجویی به 23 عدد می‌رسد، افزود: تا پایان سال 94 تعداد رشته‌های المپیادی 17 بود که این تعداد در سال 95 به 20 عدد رسیده است و بر اساس مصوبه شورای المپیاد دانشجویی، تعداد رشته‌های این آزمون عملی تا سال 94 به 23 می‌رسد.

معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: هدف از این کار گسترش کمی در کنار افزایش کیفیت است و سازمان سنجش با این کار سعی در گلچین کردن نفرات برتر و نخبگان جوان دانشگاهی دارد.

وی یادآور شد: سازمان سنجش امتیازهای ویژه ای در راستای نگهداری افراد برتر و نخبگان دارد تا در آینده بتوانند کشور را به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی برسانند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار