ایجاد بانک اطلاعاتی نیاز سنجی اشتغال جوانان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد بانک اطلاعاتی نیاز سنجی اشتغال جوانان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت: دولت دوازدهم در حوزه اشتغال به تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری اشتغال جوانان ،ایجاد بانک اطلاعات‌ نیازسنجی‌اشتغال جوانان و ارائه خدمات حمایتی به جوانان کارآفرین بپردازد.
عارف دانه‌کار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اشتغال یکی از مهمترین مطالبات جوانان است، اظهار کرد:هیچ موضوعی آزاردهنده‌تر از بیکاری جوانان نیست. پیشنهاد و انتظار ما از دولت دوازدهم توجه ویژه به موضوع اشتغال جوانان است. دراین جهت دولت می‌تواند به راه‌اندازی بانک جامع بازار کار و ارایه مشوق‌های مناسب جهت سرمایه گذاری در استان‌هایی با نرخ بالای بیکاری جوانان اقدام کند.
وی ادامه داد: صندوق سرمایه‌گذاری اشتغال جوانان می‌تواند در زمینه تشویق ،هدایت و حمایت از جوانان کارآفرین با اعطای وام‌هایی به آنان موثر باشد همچنین بهتر است بخشی از این وام‌ها در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد تا آنان از جوانان کارآفرین حمایت‌ کنند.
به گفته معاون فرهنگی و امور جوانان استان خوزستان بانک اطلاعات جامعی در کشور از نیازهای جوانان در حوزه اشتغال وجود ندارد بنابراین لازم است که بانک نیازسنجی اشتغال جوانان ایجاد شود تا با بهره‌گیری از آن بتوان در زمینه راه‌اندازی بازارکار و سیاستگذاری در این حوزه گام برداشت.
دانه‌کار به ازدواج جوانان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ازدواج نیز ازدولت انتظار داریم مسکن زوجین درحال ازدواج را حداقل به صورت استیجاری و تا مدتی که به پایداری اقتصادی برسند،تامین کند و یا وام کمک هزینه مسکن برای جوانان با تاکید بر جوانان نیازمند در نظر بگیرد.
توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی با اولویت مناطق محروم
وی با بیان اینکه اوقات فراغت یکی از نیازهای اساسی انسان و زمینه‌ساز رشد شخصیت و شکل گیری هویت جوان است،اظهارکرد: برای گذران اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط در جوانان باید نسبت به توسعه زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی با اولویت مناطق محروم و به برنامه‌های همگانی اوقات فراغت ارزان قیمت توجه بیشتری شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: یکی از مشکلات اوقات فراغت اختصاص نیافتن منابع مالی کافی در بخش‌های دولتی و غیردولتی به آن است. کمبود امکانات و منابع فراغتی متناسب با نیازهای جوانان نیز از دیگر مشکلات این حوزه است.
دانه‌کار در پایان با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید به صورت مستمر و پیوسته در طول سال اجرا شود،گفت: در استان خوزستان نیز در زمینه اوقات فراغت باید توجه بیشتری به ایجاد بسترها و مکان‌های جدید فراغتی از جمله گسترش فرهنگسراها و فضاهای فرهنگی و تفریحی‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار