ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدف گذاری شده است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدف گذاری شده است

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: برای سال جاری ایجاد یک میلیون شغل در سطح کشور هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی ربیعی روز چهارشنبه درحاشیه افتتاح بزرگترین کارخانه تولید محصولات پودری غرب کشور در جمع خبرنگاران خرم آباد، افزود:250 تا 300 هزار شغل از این تعداد با توجه به رشد کشور محقق می شود و مابقی توسط اشتغال فراگیر هدف گذاری شده است.
وی با بیان اینکه یکی ازصنایعی که در صندوق بازنشستگی حضور دارد، صنایع حوزه شیر و لبنیات است ، اظهار کرد: این صنایع در راستای گسترش بهداشت و کمک به تغذیه کشور با توجه به بازده کم سرمایه در این صنعت فعالیت می کنند.
به گفته وی امروز در خرم آباد صنعت تبدیل روزانه 200 تن شیر به 15 کیلوگرم شیر خشک برای مصرف انسانی و 150 تن آب پنیر به پور شیر خوراک کارخانه با130 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 30 نفر اشتغال اولیه فعال شده است.
وی با بیان اینکه راه اندازی این طرح صنعت دامداری منطقه را نیز تقویت می کند،بیان کرد: تمام تکنولوژی این طرح توسط مرکز تحقیقات پگاه در شیرازو تهران و خرم آباد ساخته شده است
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار کرد:در سال تولید و اشتغال به بحث اشتغال و سلامت مردم ، تولید محصولات شیری و کمک به تغذیه مردم اقدام می شود.
وی با بیان اینکه در لرستان ایجاد 25هزار شغل در سالجاری هدف گذاری شده تاکید کرد : رسته شغل های پیش بینی شده در لرستان شناسایی شده و با توجه به اعتبارات موجود کارگروه ها و رسته ها مستقر شده که پیش بینی می شود این میزان شغل در این استان محقق شود.
به گزارش ایرنا ، بزرگترین طرح تولید شیر خشک و پودر پنیر غرب کشور با اعتبار 100 میلیارد ریال، ظرفیت تولید 15 تن پودر شیرخشک در ساعت با حضور وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد.
عملیات اجرایی احداث این کارخانه از اردیبهشت ماه سال 94 آغاز شده و با تولید انواع پودر شیر خشک و پروتئین زمینه اشتغال مستقیم 30 نفر را فراهم کرده است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار