برخی دستگاه های خوزستان در اشتغال مشارکت نمی کنند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

برخی دستگاه های خوزستان در اشتغال مشارکت نمی کنند

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: برخی دستگاه های استان ظرفیت خوبی برای اشتغال دارند ولی مشارکت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی بحرینی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست شورای اشتغال استان خوزستان اظهار کرد: در حوزه آی.سی. تی استان خوزستان تنها یک طرح اشتغال فراگیر داشتیم که باید این موضوع بررسی و علت یابی شود.
وقتی نوبت به ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها رسید بحرینی نمایندگان آب و برق، مناطق نفتخیز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز، ورزش و جوانان را فراخواند ولی نمایندگان این سازمان ها جزو غایبان جلسه بودند.
وی افزود: در زمینه طرح اشتغال فراگیر ۱۲۷ درصد تحقق داشتیم و به جای تعهد ۱۶ هزار شغل در استان ۲۱ هزار اشتغالزایی شد.
بحرینی گفت: بالغ بر ۳۶ کمیته فنی در پایان سال قبل با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در زمینه های مختلف برگزار کردیم. در نهایت از طرح های مورد بررسی ۶۰۳ طرح با ۴۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفر به تصویب رسید.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه ۲۶۰ طرح به بانک ها ابلاغ شده است، افزود: جزو معدود استان هایی هستیم که بخشی از تسهیلات طرح های فراگیر پرداخت شده است.
بحرینی با تاکید بر اینکه استان نیاز به یک عزم عمومی و مشارکت حداکثری همه دستگاه ها دارد، گفت: رکورد ۵۳ هزار و ۹۶۵ بیمه شده جدید را در پایان سال قبل داریم که در قیاس با نرخ بیکاری استان و جویندگان کار نشان می دهد که باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا پاسخگوی نیاز اشتغال استان باشیم.
وی افزود: بسیاری از دستگاه های استان به صورت فعال در عرصه اشتغال حضور ندارند و همچنین حضور گاها کمرنگ دارند و یا پاسخگو نیستند؛ این در حالی است که دولت بسته ها، طرح ها و اعتبارات خوبی را ارائه و استان ها نیز برای بهره مندی بیشتر در حال رقابت هستند.
معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان اظهار کرد: متأسفانه برخی دستگاه ها که می توانند از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشته باشند ولی نه تنها این کار را نکرده بلکه در جلسات کمیته فنی و شورا هم حضور پیدا نمی کنند. شورای اشتغال مرکز همگرایی دستگاه های مختلف برای ایجاد اشتغال در سطح استان است و حضور فعالانه مدیران اجرایی می تواند به این شورا کمک کند؛ برخی دستگاه ها مثل سازمان آب و برق، ورزش و جوانان یا دانشگاه علوم پزشکی عملا ظرفیت خوبی دارند ولی مشارکت و حضور خوبی ندارند.
بحرینی بیان کرد: بنگاه های اقتصادی بزرگ مقیاس و محرک زا باید بیشتر مورد توجه و آسیب شناسی قرار بگیرند؛ قعطا با حل مشکلات آنها ظرفیت اشتغالزایی خوبی در کوتاه مدت ایجاد می کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار