برگزاری کلاس‌های کنکور رایگان برای پنج هزار دانش‌آموز

دسته ها: اخبار استان اخبار

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از شناسایی پنج ‌هزار دانش‌آموز مستعد و کم‌بضاعت در سراسر استان برای شرکت در کلاس‌های کنکور رایگان خبر داد.

جمشید کمایی اظهار کرد: امسال تا جایی که شرایط به آموزش و پرورش اجازه ‌دهد، تلاش می‌کنیم کلاس‌های کنکور را برای تمام دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی و سال سوم هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از کلاس‌های کنکور از مهرماه آغاز شده‌اند، گفت: در شورای آموزش و پرورش تصویب شد که از سوی دستگاه‌های مختلف استان مانند سازمان آب و برق، شرکت نفت، شهرداری، فولاد، پتروشیمی و … کمک‌های لازم برای برگزاری کلاس‌های کنکور برای دانش‌آموزان مستعد و نیازمند صورت گیرد. بر اساس بررسی‌های اولیه از مجموع 25 هزار دانش آموز کنکوری پنج‌هزار دانش‌آموز مستعد برای شرکت در این کلاس‌ها شناسایی شدند که این افراد توانایی پرداخت هزینه کلاس‌های کنکور را ندارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان مستعد از شرکت در این کلاس‌ها باز نمانند، گفت: امروز اولین همایش کنکور در استان با حمایت سازمان آب و برق برای 500 دانش‌آموز دختر ناحیه یک اهواز برگزار شد.

کمایی گفت: بر اساس برآورد آموزش و پرورش، به حدود پنج میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری کلاس‌ها و همایش‌های کنکور برای دانش‌آموزان مستعد نیاز است؛ در حال حاضر سازمان آب و برق هزینه کلاس‌های کنکور دانش‌آموزان ناحیه یک اهواز را متقبل شده و برای اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار در این طرح برنامه‌ریزی کرده است. کلاس‌های این دانش‌آموزان از چهارشنبه هفته جاری در مرکز آموزش سازمان آب و برق زیر نظر آموزش و پرورش آغاز می‌شود.

وی درباره زمان برگزاری کلاس‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی از روز چهارشنبه تعطیل هستند، کلاس‌ها برای روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه برای چهار درس عمومی و برخی دروس اختصاصی هر رشته که در کنکور تأثیرگذاری بیشتری دارند، در 40 منطقه آموزشی استان برنامه‌ریزی شده است و این کلاس‌ها تا پایان خرداد ماه ادامه خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: همچنین در کنار آن‌ها برخی کلاس‌های جانبی مانند کلاس‌های تست‌زنی، مدیریت زمان، کنترل استرس و کلاس‌های مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. مدرسان کلاس‌ها دبیران منتخب آموزش و پرورش هستند. ترجیح ما این است که کلاس‌ها در مکان‌هایی خارج از مدرسه برگزار شوند اما ممکن است در برخی شهرستان‌ها باتوجه به محدودیت‌ها برخی کلاس‌ها در مدارس نیز تشکیل شوند.

کمایی افزود: کلاس‌های کنکور در سال گذشته به‌طور عمده با استفاده از منابع و امکانات آموزش و پرورش برگزار شدند و در مجموع حدود 40 درصد از دانش‌آموزان استان در مقطع پیش‌دانشگاهی و سال سوم هنرستان‌ها تحت پوشش قرار گرفتند؛ تلاش می‌کنیم امسال درصد پوشش این طرح به بیش از 50 درصد دانش‌آموزان کنکوری استان افزایش یابد. در نهایت تأثیر این کلاس‌ها را در صعود رتبه کنکور استان در سطح کشور از رتبه 25 به رتبه 21 شاهد بودیم.

اخبار استان اخبار