بیش از ۹۰ درصد آموزش‌دهندگان مدرک دانشگاهی دارند/ اوایل شهریور ماه زمان برگزاری آزمون

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

بیش از ۹۰ درصد آموزش‌دهندگان مدرک دانشگاهی دارند/ اوایل شهریور ماه زمان برگزاری آزمون

رییس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به زمان برگزاری آزمون دوره‌های توانمندسازی آموزش‌دهندگان گفت: بیش از ۹۰ درصد این گروه دارای تحصیلات دانشگاهی کارشناسی تا دکترا هستند.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دوره‌های توانمند‌سازی آموزش دهندگان و پیش‌روی این برنامه عنوان کرد: اکنون با پایان ثبت‌نام ۵۸ هزار و ۳۰۰ نفر در این دوره شرکت کرده‌اند که بیش از ۹۰ درصد این افراد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حتی بالاتر هستند.

وی ادامه داد: بر خلاف باور عمومی این گروه از افراد که با مدرک تحصیلی دانشگاهی در سطوح مختلف برای دوره‌ها شرکت کرده‌اند که از صلاحیت علمی قابل قبولی برخوردار هستند و این برنامه به ارتقای صلاحیت حرفه‌ای آن‌ها کمک می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: در دوره‌های توانمندسازی بعد از ارائه دروس که به تدریج روی سایت جهاد دانشگاهی بارگزاری می‌شود آزمونی به منظور ارزشیابی از آموزش‌دهندگان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این دوره که حدود ۱۲ تا ۱۸ هفته ادامه دارد فیلم‌های آموزشی در اختیار آموزش‌دهندگان قرار گرفته و پس از این مرحله از اوایل شهریور ماه امکان آزمون برای آموزش‌دهندگان فراهم می‌شود که البته پیش از این قرار بر این بود تا آزمون زودتر برگزار شود، اما به دلیل حجم فیلم‌ها و پهنای کم اینترنت در برخی مناطق کشور زمانی برای آزمون اضافه شد.

باقرزاده تصریح کرد: آزمون در نظر گرفته شده شامل ۱۰۰ سؤال ۴ گزینه‌ای بوده و آموزش‌دهندگان ۲ ساعت فرصت پاسخگویی به سؤالات را دارند و باید حد نصاب لازم برای دریافت گواهینامه جهاد دانشگاهی را کسب کنند در غیر این صورت امکان فعالیت در حوزه سوادآموزی را نداشته و باید مجدداً آزمون دهند.

وی یادآور شد: برای آشنایی بیشتر آموزش‌دهندگان با نحوه سؤالات آزمون نمونه سؤالاتی برای هر درس در نظر گرفته شده که به افراد ارائه می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار