تصویب دوره کارشناسی حسابداری سلامت در دانشگاه جامع علمی کاربردی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تصویب دوره کارشناسی حسابداری سلامت در دانشگاه جامع علمی کاربردی

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی از تصویب دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حسابداری سلامت در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، گفت: برنامه درسی دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای حسابداری سلامت در دویست و پنجاه و هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی به تصویب رسید.
وی افزود: مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستانی بواسطه ارتباط مستقیم و تنگاتنگ حسابداری با سازمانهایی مانند سازمان‌های بیمه گر، خیرین حوزه سلامت، شرکت‌های تولیدکننده و واردکننده تجهیزات پزشکی، شرکت‌های تولید و پخش دارویی؛ ازنوع حسابداری ویژه‌ای تبعیت می‌کنند.
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی اظهار داشت: به همین دلیل امور حسابداری در مراکز دولتی وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی از یک طرف و مراکز خیریه و خصوصی وابسته به حوزه سلامت از طرف دیگر با امور حسابداری در مراکز تجاری، انتفاعی، خصوصی و خدماتی دیگر بسیار متفاوت است.
جمالزاده عنوان کرد: جبران خدمات سرمایه انسانی این حوزه، تدارکات و انبارداری، بیمه ها و تعرفه های خدمات سلامت، ثبت و ضبط اسناد مالی بیماران و مراجعان، گزارش نویسی ها و غیره بر ضرورت طراحی رشته حسابداری سلامت تاکید دارد.
وی تاکید کرد: از جمله قابلیت‌ها و توانمندی‌های حرفه‌ای دانش آموختگان این دوره، انجام عملیات حسابداری بهای تمام شده خدمات در نظام سلامت، انجام عملیات حسابداری ناظر به ترخیص، درآمد، پذیرش، پزشکان، اموال، حقوق و دستمزد و بودجه در حوزه سلامت و ثبت و طبقه بندی انواع هزینه‌های بیمارستانی اعم از بستری، سرپایی، کلینیکی و پاراکلینیکی متناسب با مشاغل قابل احراز حسابدار حقوق و دستمزد، حسابدار ترخیص، حسابدار پذیرش و حسابدار امور پزشکان در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها است.
سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی و دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی اظهار داشت: برخی از دروس تخصصی این دوره شامل نظام بیمه و تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی، کاربرد نرم‌افزارهای حسابداری در حوزه سلامت، حسابداری(عملیات پذیرش)، حسابداری(عملیات ترخیص)، حسابداری(عملیات جبران خدمات پزشکان) و محاسبه هزینه‌های بیمارستانی و سرپایی است.
جمالزاده گفت: دانش‌آموختگان این رشته در کنار واحدهای تئوری، 512 ساعت آموزش عملی در محیط کار واقعی را تجربه می‌کنند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار