تلاش دولت برای ایجاد سالانه 1.5 میلیون شغل ناموفق بود

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

تلاش دولت برای ایجاد سالانه 1.5 میلیون شغل ناموفق بود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قدم‌های خوبی برای صادرات فولاد برداشته شده و هدف گذاری دولت صادرات 15 میلیون تن از این محصول است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمد شریعتمداری ساعتی پیش در مراسم افتتاح کارخانه فولاد اروند با بیان اینکه خوشحالیم که در ماه ربیع و ماه میلاد نبی مکرم اسلام(ص) از طرح‌هایی بهره برداری کردیم که متخصصان ایرانی آن‌ها را ساختند، اظهار کرد: در شادگان با افتتاح شرکت فولاد شادگان 1000 شغل به وجود آمد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید طرح مطالعات جامع فولاد کشور را طراحی کردیم و در آینده طرح مصوب آن را به مجموعه صنایع فولادی ابلاغ می‌کنیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی از کارهای ستاد عالی صنعت فولاد پایش و ارزیابی حوزه این صنعت است، عنوان کرد: مجوزهایی برای توسعه صنایع فولادی صادر شده و باید با نگاه به واقعیات برخی از ان‌ها را حذف کنیم تا بتوانیم با نگاهی به طرح‌های زود بازده به اهداف خود دست پیدا کنیم.

شریعتمداری بیان کرد: ما در ایجاد ظرفیت تولید در زنجیره فولاد و تکمیل این زنجیره پیشرفت‌های خوبی داشتیم و اکنون در رتبه چهاردهم جهان هستیم و در دولت یازدهم 40 میلیون تن به تولیدات فولادی کشور اضافه شد.

وی عنوان کرد: در صادرات قدم‌های خوبی برداشتیم و با اینکه در ابتدای دولت یازدهم صادرات محصولات فولادی کشور یک و نیم میلیون تن بود ولی تا پایان سال 96 امیدواریم این رقم به 8 میلیون تن برسد و هدف گذاری ما صادرات سالانه 15 میلیون تن محصولات فولادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات حوزه اشتغال باید بدانیم که ما کشور جوان هستیم و با در اختیار داشتن نیروهای مستعد می‌توانیم موفق عمل کنیم. نیاز ما ایجاد سالانه 1.5 میلیون شغل است و به همین دلیل دولت علی‌رغم هم تلاش‌ها هنوز نتوانسته به این رقم برسد.

وی افزود: من این خبر را می‌دهم که در 7 ماهه نخست امسال 17 درصد صدور مجوزها نسبت به سال قبل رشد داشتیم و در حوزه معدن نیز این رشد 21 درصد بود و این نشان دهنده امید سرمایه گذاران به بازار است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار