تمدید مهلت ثبت نام در نهضت سوادآموزی/ فراهم شدن امکان پیش‌ثبت‌نام اینترنتی

دسته ها: اخبار آموزش و پرورش اخبار

تمدید مهلت ثبت نام در نهضت سوادآموزی/ فراهم شدن امکان پیش‌ثبت‌نام اینترنتی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از تمدید مهلت ثبت نام در مراکز نهضت سوادآموزی تا ۱۵ دی ماه در استان‌ها خبر داد و گفت: همچنین امکان جدیدی فراهم شده و از این پس افراد می‌توانند از طریق مراجعه به وبسایت و گوشی تلفن همراه خود پیش ثبت نام انجام دهند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به ۳۸۰ هزار نفر در  برنامه‌های رسمی نهضت ثبت‌نام کردند، اظهار کرد: البته ۱۵ تا ۲۰ روز برای تکمیل چرخه فرصت است و اکنون ۱۳ درصد رشد نسبت به همین ایام در سال ۹۶ داریم و از میان افراد ثبت نام کننده ۱۳ درصد مردان  و ۴۴ درصد جمعیت روستایی است.
باقرزاده بیان کرد: میانگین سنی افراد ثبت نام شده کمتر از ۳۱ سال است و ثبت نام فعالیت‌ها تا ۱۵ دی ماه تمدید شده است البته برای برخی استان‌ها تمدید مجدد داریم.
وی ادامه داد: امکان ثبت نام از امروز فراهم شده است که سواد آموزان از طریق وب و با مراجعه به سایتی که پرونده آموزشی را مشاهده می‌کردند، پیش ثبت نام کنند.
۵۵ هزار نفر گواهینامه آموزشی آموزشیاران نهضت دریافت کرد‌ه‌اند
وی درباره دریافت گواهینامه آموزشی آموزشیاران نهضت بیان کرد: حدود ۶۵ هزار نفر در دوره‌های مجازی شرکت کردند و از این تعداد شرکت‌کننده تاکنون ۵۵ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی درباره رتبه ۹۸ ایران در میان کشورهای جهان از حیث نرخ سوادآموزی گفت: سوادآموزی در ایران پس از انقلاب رشد قابل توجهی است و اکنون این رتبه را کسب کردیم و باید بگوییم اختلاف با دیگر کشورها در حد چند صدم است.
باقرزاده ادامه داد: همچنین باید به این موضوع توجه کنیم که برخی از کشورهای موجود در رده بندی آموزش الزامی در کشور دارند در حالی که در ایران چنین شرایطی نیست.

اخبار آموزش و پرورش اخبار