توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در گرو اعتماد عمومی به مهارت آموزی

دسته ها: اخبار استان اخبار

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: با اعتماد عمومی به مهارت آموزی می‌توان کارآفرینی و اشغالزایی را توسعه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جلسه بررسی توانمندی‌های جوانان بخش غیزانیه کلانشهر اهواز با اولویت افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای با حضور عبدالنبی سواعدی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، رسول ساکی بخشدار غیزانیه اهواز، روسا، کارشناسان فنی حرفه‌ای و برخی مسئولان محلی بخشداری غیزانیه در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

در این جلسه راهکار‌های شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزایی پایدار جوانان با اولویت افزایش توانمندی‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای متناسب با ظرفیت‌های موجود در بخش غیزانیه بررسی شد.

عبدالنبی سواعدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در این جلسه گفت: اعتماد عمومی به آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شده و این باور موجود فرصت بسیار مغتنمی برای هم افزایی و مشارکت شرکای اجتماعی در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی است.

او اظهار داشت: فنی وحرفه‌ای آمادگی دارد با استفاده از تمام ظرفیت وپتانسیل آموزشی خدمات مهارتی اعم از اجرای آموزش، نظارت بر مهارت آموزی، تعیین صلاحیت حرفه ای، اعزام تجهیزات مورد نیاز جوانان بخش غیرانیه را با مشارکت و هم افزایی شرکای اجتماعی ارائه دهد.

سواعدی تصریح کرد: برخی از مهارت‌ها که امکان انتقال آن‌ها وجود ندارد با استفاده از تجهیزات کارگاهی، امکانات خواهی و بهره مندی از کادر آموزشی مجرب در مراکز ثابت دولتی اجرا و بسیاری از جوانان را شناسایی و پس از آموزش و توانمندسازی بخشی را جذب صنایع وبخشی دیگر را از طریق کارآفرینی ومشاغل خانگی وارد بازار کار کرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: صنایع اعتباراتی دارند به نام اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی که باید به توانمند سازی نیرو‌های بومی منطقه اختصاص یابد؛ ما طرحی را به نام معین اقتصادی برای مناطق کمتر توسعه یافته مطرح کردیم که طی آن صنایع میتوانند با انتخاب یک منطقه به عنوان معین اقتصادی در توسعه آن منطقه به ما کمک کنند که برنامه‌های مهارت آموزی و اشتغال را به منظور محرومیت زدایی و توانمند سازی منابع انسانی با هم انجام دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خواستار مشارکت شرکت نفت در توانمندسازی مهارتی و ساخت و تجهیز مرکز فنی و حرفه‌ای در بخش غیزانیه شد.

غیزانیه قلب نفتی خوزستان
رسول ساکی بخشدار غیزانیه اهواز در ادامه این بخش را با توجه به وجود چاه‌های فراوان نفت و تاسیسات و واحد‌های بهره برداری نفت و گاز بعنوان قلب نفتی استان و کشور معرفی کرد، که می‌تواند با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با صنعت نفت زمینه اشتغال پایدار جوانان را فراهم کرد.

او با اشاره به ساختمان خوداشتغالی در مجاورت بخشداری، که بلا استفاده است، خواستار نوسازی و فعالیت آن برای اجرای آموزش فنی و حرفه‌ای برای جوانان منطقه شد.

در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان ۲ طرف به بررسی وضعیت وامکانات موجود منطقه برای برنامه ریزی آموزشی اقدام همچنین کارشناسان دفتر فنی اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان برای بررسی و ارزیابی بودجه تعمیر و تجهیز ساختمان خود اشتغالی موجود گزارشی تهیه نمایند.

اخبار استان اخبار