ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

ثبت نام بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار از ثبت‌نام بیش از ۶۰ هزار نفر در سامانه کارورزی خبرداد و گفت: تمهیدات لازم را برای جلوگیری از اخراج نیروی کار و جایگزینی کارورز با وی پیش‌بینی کرده‌ایم.

عیسی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار سامانه کارورزی بیش از ۶۰ هزار نفر از متقاضیان در آن ثبت‌نام کرده‌اند و در تلاشیم برای توسعه طرح سامانه‌های کارورزی در استانها را به سامانه مرکزی وصل کنیم.

وی افزایش میزان اشتغال‌پذیری نیروی کار و فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دستاوردهای طرح کارورزی برشمرد و ادامه داد: در این طرح تاکید بر پیوند میان کارورز و محیط کار است و کارروزان باید در طول دوره کارورزی آموزشهای لازم را فراگرفته و با محیط واقعی کسب و کار آشنا شوند.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، در حال حاضر بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان دانشگاهی فاقد مهارتهای لازم و درک کامل از فضای کسب و کار هستند که با اجرای طرح کارورزی، ضمن آشنایی با محیط واقعی کسب وکار، مهارتهای مورد نیاز برای ورود به بازار کار را هم کسب می‌کنند.

منصوری درباره وجود برخی انتقادها نسبت به اجرای طرح کارورزی و نگرانی از تعدیل یا اخراج نیروی کار در صورت جذب کارورزان، گفت: اجرای طرح کارورزی نباید موجب خروج نیروهای کار از بنگاهها شود و کارفرمایان نیروهای خود را به عنوان کارورز اعلام کنند.

به گفته وی به منظور جلوگیری از چنین پیامدهایی، تمهیدات و مکانیسم‌های نظارتی لازم پیش‌بینی شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در پایان با اشاره به جذب بیش از ۷۰ درصد کارورزان در این طرح، گفت: طرح کارورزی با وجود افزایش اشتغال پذیری در گسترش ارتباط میان عرضه و تقاضا در بازار کار موثر است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار