جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان تا ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان تا ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته است

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان گفت: جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان تا ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافته اما در سیستم ثبت نشده که گزارش بروزرسانی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیدعلی بحرینی امروز در جلسه شورای اشتغال استان خوزستان که در حوزه جلسات استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار داشت: براساس دستورالعمل بررسی طرح‌ها و تعیین تکلیف برای ارجاع به بانک یا بازگشت به شهرستان ها فقط چهار روز فرصت باقی مانده است.

وی ادامه داد: اکنون در این زمینه وقفه‌ای ایجاد شده است و نمی‌شود که 800 تا 900 طرح در کارتابل استان خوزستان معلق بماند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: با وجود برگزاری متعدد جلسات تخصصی کارگروه‌ها از جمله کمیته فنی اما بازهم وقفه وجود دارد و تا آخر تمام طرح‌های موجود در کارتابل باید تعیین تکلیف شوند.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های اعلام شده، برخی از طرح‌ها در کمیته فنی مصوب می‌شوند ولی به بانک ارجاع داده نخواهند شد و به شهرستان‌ها برگشت زده می‌شود که این به هیچ عنوان قابل قبول نیست و هیچگونه ایرادی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قابل پذیرش نیست.

بحرینی با اشاره به گزارش وزارت کشور درخصوص جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان، افزود: براساس این گزارش، خوزستان و استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک با پرداخت 10 میلیارد تومان رتبه سی و یکم کشور را دارند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان ادامه داد: جذب تسهیلات مشاغل خانگی و بانوان تا 14 میلیارد تومان افزایش یافته اما در سیستم ثبت نشده که گزارش بروزرسانی شود.

وی بیان کرد: در دو طرح اشتغال فراگیر و پایدار روستایی 25 میلیارد تومان کل پرداختی است که نسبت به اعتبارات اختصاص یافته و محدودیت زمانی آن تا پایان خرداد، این رقم پایین است.

بحرینی با تأکید بر ضرورت تسهیل موانع در سطح استان خوزستان، گفت: در سطح ملی به اندازه کافی موانع وجود دارند و باید اینگونه مشکلات در سطح استانی مرتفع شوند؛ نسبت پرداخت به طرح‌ها در روستایی 4.9 درصد و در اشتغال فراگیر 2.5 درصد است.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان عنوان کرد: طرح‌هایی که مراجعه کننده ندارند، دستگاه‌های اجرایی با بانک‌ها هماهنگ شوند تا بتوان طرح جدیدی را به بانک‌ها ارجاع داد و در زمینه محدودیت‌های بانک در صورت لزوم با استانداری مکاتبه شود تا از طریق کمیته ملی پیگیری و نسبت به حل مشکلات اقدام صورت گیرد.

همچنین علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان با اشاره به دوره آموزش روستایی، گفت: گواهی 250 نفر صاد رشده و بالغ بر 70 پرونده در حوزه اشتغال فراگیر معرفی شده که هیچ کدام از آنها پرداختی نداشته‌اند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار