جذب ۵۰ درصدی دانشجویان بومی پرستاری در دانشکده علوم پزشکی آبادان

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جذب ۵۰ درصدی دانشجویان بومی پرستاری در دانشکده علوم پزشکی آبادان

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از جذب ۵۰ درصدی دانشجویان بومی در رشته پرستاری این دانشکده خبر داد.

علیرضا آموزنده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایمان در منطقه کمبود کادر فنی است که این مهم به کمبود پرستار نیز برمی‌گردد.

وی افزود: با پیگیری‌های مداوم صورت‌گرفته توسط معاونت دانشجویی و اداره پرستاری دانشکده علوم پزشکی آبادان، انجام شد، موفقیت خوبی به دست آمد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در این راستا در پذیرش جدید دانشجو در دانشکده علوم پزشکی آبادان در رشته پرستاری سهمیه‌ پذیرش دانشجوی بومی به ۵۰درصد افزایش پیدا کرد که این پذیرش بومی در گذشته بسیار پایین‎‌تر بود.

آموزنده تصریح کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در سه یا چهار سال آینده مشکل کمبود پرستار به صورت جذب درصد بالایی از بومی‌های منطقه در قالب دانشجو، برطرف می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در آینده بیمارستان‌های ما شاهد افزایش تعداد نیروهای پرستار خواهند بود و مردم نیز از خدمات آنها بیشترین بهره را می داند.

آموزنده از افتتاح مجتمع‌های عالی سلامت که در آبادان و شادگان محقق شد و دانشجوهای بومی در رشته‌های مختلف در این دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزشی شروع به تحصیل کردند، به عنوان دو خبر خوب و ارزشمند و قابل گزارش نام برد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار