جزئیات تازه از برگزاری بزرگترین آزمون استخدامی صنعت پتروشیمی ایران در سال ۹۸+ رشته‌ها، گرایش‌ها و شرایط استخدام

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

به گزارش خبرنگار انرژی نیوز، همزمان با ادامه توقف برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌عنوان بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی قصد دارد امسال دو آزمون متمرکز استخدامی در عسلویه و ماهشهر برگزار کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هفته‌جاری با بیان اینکه آزمون متمرکز صنعت پتروشیمی در منطقه ماهشهر تابستان امسال برگزار خواهد شد، گفته است: آزمون جدید با نظام نامه و ساز و کاری که مدیریت منابع انسانی هلدینگ خلیج فارس آماده کرده، برگزار می‌شود.

«جعفر ربیعی» مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم اواسط اردیبهشت ماه در گفتگو با «انرژی نیوز» با بیان اینکه شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر لیست نیازسنجی‌ها را به هلدینگ ارائه کرده‌اند، تصریح کرده است: مقدمات برگزاری آزمون در حال انجام بوده و پس از ماهشهر، آزمون مشابهی در عسلویه برگزار خواهد شد.

بر این اساس، نتایج آخرین پیگیری‌ها نشان می‌دهد، 12 شرکت پتروشیمی شامل بندرامام (5 شرکت زیرمجموعه)، خوزستان، کارون، شهید تندگویان، فجر، اروند و بوعلی سینا لیست نیاز به نیروهای فارغ تحصیل در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد را به هلدینگ خلیج فارس ارائه کردند.

از مهمترین گرایش‌های تحصیلی در سه مقطع یاد شده شامل مهندسی شیمی تمامی گرایش‌ها (به استثنای صنایع غذایی و معدنی)، مهندسی برق، قدرت، ایمنی و بهداشت، مکانیک، صنایع، عمران، متالوژی، لیسانس شیمی، کامپیوتر (به استثنای سه گرایش) مدیریت بازرگانی و حسابداری بوده و در سایر رشته‌ها هم به صورت محدودتر امکان جذب وجود دارد. نکته مهم آن است که در تمامی رشته‌هایی که امکان حضور زنان وجود داشته باشد تبعیض جنسیتی نخواهیم داشت.

در این آزمون استخدامی برای فارغ تحصیلان بومی استان خوزستان درصدهایی پیش بینی شده اما امکان حضور داوطلبان سایر دانشگاه‌های معتبر از استان‌های دیگر هم وجود دارد ضمن آنکه جذب در قالب قرارداد مدت معین انجام خواهد شد.

درباره زمان بندی برگزاری آزمون، گفته می‌شود پس از عرضه سهام پتروشیمی نوری در بورس، ابتدا فراخوان برگزاری آزمون (مرداد 98) و سپس تا پایان شهریورماه آزمون استخدامی احتمالا در سه شهر برگزار خواهد شد.

مهمترین تهدید برگزاری آزمون استخدامی، ورود برخی از نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات با هدف بالا و پائین کردن درصد فارغ تحصیلان بومی بوده که پس از انتشار فراخوان شاهد انواع و اقسام اعتراض‌ها در این حوزه خواهیم بود که امیدواریم اولین آزمون متمرکز استخدامی صنعت پتروشیمی به سرنوشت آزمون استخدامی وزارت نفت منجر نشود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار