جزییات WWDC 2015 و بخش های مختلف آن

دسته ها: اخبار

کمتر از دو ما تا کنفرانس بعدی اپل یعنی WWDC 2015 فاصله داریم و اپل از هم اکنون در حال آماده سازی پیش در آمد های کنفرانس است. این کنفرانس دارای بخش های جدید و جالبی است که در این مطلب یاد آور میشویم. 

کنفرانس بعدی اپل در روز دوشنبه، هشتم جون ۲۰۱۵ در Moscone Convention Center در سن فرانسیسکو برگزار خواهد شد. پیرامون آنچه اپل در این کنفرانس رونمایی خواهد کرد هنوز جزییات زیادی در دست نیست اما بطور حتم در مدت زمان یک ماه و نیم باقی مانده جزییات بیشتری مشخص خواهد شد. در این کنفرانس بر روی دو سیستم عامل iOS 9 و OSX 11 فکوس بیشتری خواهد شد. این دو سیستم عامل احتمالا هر چه بیشتر به هم نزدیک خواهند شد و ارتباطی بی نقص تر و راحت تر را در هردو این نسخه ها مشاهده خواهیم کرد. ضمنا احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اپل همانند مایکروسافت رابط هوشمند صوتی اش یعنی Siri را برای ایجاد نزدیکی بیشتر میان دو سیستم عامل رومیزی و همراهش از قالب iOS و انحصار آن خارج نموده و آن را به مکینتاش اضافه کند. این ویژگی مدتهاست که توسط کاربران از اپل درخواست میشود. 

این کنفرانس شامل ۱۰۰ جلسه فنی به همراه ۱۰۰۰ عدد از مهندسین زبده اپل است که در مدت برگزاری کنفرانس به کمک طراحان و اموزش دادن آنها خواهند پرداخت. بیش از ۶ ماه از معرفی نسخه حاضر آیفون میگذرد، لذا به احتمال زیاد جزییاتی پیرامون نسخه بعدی آیفون هم در این کنفرانس ذکر خواهد شد. احتمال میرود اپل محصولات شرکت بیتس را از امسال در درون محصولاتش بصورت حرفه ای تر و با ذکر نام برند بکار ببرد. 

ضمنا برخلاف کنفرانس های دیگر اپل، در این کنفرانس آوردن هرگونه مونوپاد هم خلاف قانون اعلام شده. به نظرمیرسد اپل از گرفتن تصاویر توسط کاربران در محیط کنفرانس های تخصصی اش بسیار خسته شده. تا روز جمعه برای طراحان فرصت وجود دارد تا درخواست خود را برای دریافت بلیط ثبت کنند. اپل مدتی است برای تمامی ثبت نام کنندگان بلیط صادر نمیکند و در عوض برای جلوگیری از مشکل کمبود بلیط برای افراد متخصص که حضورشان در کنفرانس لازم است ابتدا درخواست دریافت میکند و سپس از میان درخواست ها حاضرین را انتخاب میکند. این کنفرانس همچنین شامل نتایج مسابقه Apple’s Digital Design Awards خواهد بود. طی این مسابقه اپل قرار است در مدت زمان این کنفرانس اپل قرار است به بهترین اپلیکیشن خود از نقطه نظر های مختلف در طول تاریخ جایزه بدهد. 

اخبار