جوانان‌جویای‌کار خرمشهرخواهان توقف‌استخدام‌های‌غیربومی

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

جوانان‌جویای‌کار خرمشهرخواهان توقف‌استخدام‌های‌غیربومی

جمعی از جوانان جویای کار خرمشهری با حضور درمقابل فرمانداری این شهرستان خواهان توقف استخدام و جذب نیروهای غیربومی در واحد صنعتی فولاد کاوه و جهان آرا شدند
به گزارش ایرنا اعتراضهای مکرر جوانان جویای کار خرمشهری در هفته های گذشته، چهارشنبه نیز تکرار شد و بیش از 50 نفر از این جوانان مقابل فرمانداری ویژه این شهرستان جمع شده و خواستار اعمال اولویت به کارگیری نیروهای غیربومی در این واحدهای صنعتی جدید شدند.

این افراد می گویند : به رغم وجود افراد تحصیلکرده و متخصص بومی و راه اندازی کارخانه ها وواحدهای تولیدی متعدد در این شهرستان ، این نیروها همچنان از فرصت اشتغال ایجاد شده دراین واحدها محروم هستند.

آنان می گویند: در حال حاضر درصد بالایی از نیروهای غیربومی در کارخانه های فولاد کاوه و جهان آرا مشغول به کار شده و مسئولان محلی تاکنون نتوانستند برای جذب نیروهای بومی چاره اندیشی کنند.

در پی اجتماع این افراد معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در جمع آنان حضور یافت و اظهار کرد : با توافقی که با مدیرعامل این شرکت فولاد کاوه داشته ایم 80 درصد نیروهای شرکت فولاد کاوه اروند از افراد بومی به کارگیری می شوند و فقط 20 درصد نیروهای متخصص می توانند غیربومی باشند.

ولی اله حیاتی افزود : به همین منظور اداره کار و امور اجتماعی شهرستان موظف شده تمام شرکت ها را بازرسی کند تا بر اعمال این درصد ترکیب نیرو نظارت کامل شود ، شرکت ها حق گرفتن بیش از 20 درصد نیروهای غیربومی متخصص را ندارند.

حیاتی مهمترین دغدغه مسئولان دستگاههای اجرایی را ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در خرمشهر دانست و گفت: فعال شدن بخش خصوصی و کارآفرینی با دادن تسهیلات ارزان قیمت می تواند اشتغال پایدار را برای نیروهای بومی فراهم کند و دولت نیز در این راستا تلاش خود را می کند.

وی در ادامه گفت: دولت برای ایجاد اشتغال نیروهای بومی خرمشهر به ویژه روستائیان این شهرستان تسهیلات بدون بهره تا سقف 200 میلیون ریال اختصاص داده است.

حیاتی ، با بیان اینکه این میزان تسهیلات تقریبا بدون سود است، گفت: به منظور آسان شدن کار نیروهای بومی که از سوی فرمانداری برای اخذ تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند، تمهیداتی دیده شده است.

در هفته جاری نیروهای بومی در اعتراض به بکارگیری نیروهای غیربومی در شرکت فولاد کاوه اروند و جهان آرا در مقابل دفتر امام جمعه، دفتر نماینده و فرمانداری تجمع کردند و خواستار اختصاص اولویت بکارگیری به نیروهای بومی شدند.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار