دانشگاه آزاد به دانشجویانش در سال تحصیلی جدید چقدر وام می‌دهد؟

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد درباره انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان به بیان توضیحاتی پرداخت.
انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد

سید هادی سید فضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انواع تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور ایجاد بستر مناسب جهت کمک به وضعیت تحصیلی دانشجویان و بهبود معیشت دانشجویان به‌ویژه در مناطق کم برخوردار در حال پیگیری و برنامه ریزی جهت ایجاد زمینه تحصیل آسان برای آحاد مردم جامعه و قشر جوان است.

سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد در ادامه افزود: دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی همانند سنوات گذشته می‌توانند از انواع وام‌های قرض الحسنه شهریه (کوتاه مدت، میان مدت، بلندمدت و غیره) از محل منابع داخلی صندوق رفاه دانشجویان واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، وام‌های قرض‌الحسنه بلندمدت شهریه وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت استفاده کنند.

سید فضلی گفت: صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد از طریق انعقاد تفاهم نامه با بانک‌های عامل، نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه و ارزان قیمت کمک هزینه شهریه به دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و ایجاد امکان پرداخت اقساطی شهریه اقدام کرده است.

مبالغ وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در ۴ مقطع
سرپرست صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد در ادامه یادآور شد: مطابق تفاهم‌نامه‌های منعقده با بانک‌های ملی و صادرات امکان اعطای تسهیلات دانشجویی ارزان قیمت برای مقاطع مختلف تحصیلی ایجاد شده است. دانشجویان مقطع کاردانی تا سقف پنج میلیون تومان، کارشناسی تا سقف ده میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف پانزده میلیون تومان، دکتری تخصصی و حرفه‌ای تا سقف چهل میلیون تومان می‌توانند از این وام‌ها بهره مند شوند.

این مقام مسئول در ادامه اضافه کرد: به منظور ترویج و احیای سنت قرض الحسنه و با توجه لزوم ایجاد بستر مناسب جهت حمایت‌های مالی از دانشجویان و خانواده‌های آنان، نسبت به تعامل و انعقاد تفاهم نامه با بانک‌های قرض الحسنه رسالت و مهر ایران اقدام شده است.

سید فضلی در ادامه با بیان اینکه مطابق با این تفاهم نامه دانشجویان می‌توانند از انواع تسهیلات بر اساس مقاطع تحصیلی تا سقف تعیین شده بهره‌مند شوند، اضافه کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجویان در مقطع کاردانی تا سقف دو و نیم میلیون تومان، کارشناسی تا سقف هفت و نیم میلیون تومان، کارشناسی ارشد تا سقف ده میلیون تومان، دکتری تا سقف بیست میلیون تومان می‌توانند از این تسهیلات برحسب نیاز استفاده کنند.

سرپرست صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد در ادامه گفت: تمامی فرآیند‌های مربوط به اخذ تسهیلات بانکی به صورت مکانیزه و غیرحضوری در بستر وب و از طریق سامانه آموزشی دانشگاه و سامانه ساجد به آدرس www.sajed.iau.ir انجام می‌شود.

او اضافه کرد: ویژگی اصلی، امکان دریافت در سراسر کشور و حتی در محل سکونت دانشجویان و استفاده توامان از انواع تسهیلات است.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار