در دوران رشد بدون اشتغال هستیم/ قراردادهای موقت نیازمند اصلاح قوانین هستند

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

در دوران رشد بدون اشتغال هستیم/ قراردادهای موقت نیازمند اصلاح قوانین هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: موضوع قرارداد‌های موقت فقط مخصوص شغل‌های غیر مستمر است و بنا نیست قرارداد‌های موقت بسیار زیادی در موضوع شغل‌های مستمر منعقد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی مهمترین برنامه کاریش در سال 97 را کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال خواند و افزود: توزیع پول شغل ایجاد نمی کند.

وی در یک گفت‌و گوی تلویزیونی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر با روند خوبی در بحث رشد اقتصادی مواجهیم اما در دوران رشد بدون اشتغال هستیم که البته این موضوع پدیده ای جهانی است.

ربیعی افزود: ما در روستاها اقدامات آزمایشی را برای افزایش اشتغال انجام داده ایم و هم اکنون 300 تا 400 هزار نفر در سال به شغل دسترسی پیدا نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات مولد از 46 درصد به 60 درصد رسیده است، گفت: ما در بخش کشاورزی شاهد افزایش نبوده ایم اما بخش خدمات می تواند موجب ایجاد اشتغال هر چه بیشتر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر لزوم کسب مهارت در میان ایرانیان تاکید کرد و افزود: هر قشری از جامعه باید مهارتی کسب کند.

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات وزارتخانه متبوعش در بحث حذف قراردادهای موقت گفت: ما در برابر قراردادهای سفید امضا به شدت ایستادیم اما در بحث قراردادهای موقت نیازمند اصلاح هستیم و برخی از قوانین و بخشنامه ها به گونه ای سوءاستفاده می کنند که حاصل آن انعقاد قراردادهای موقت شده است که امنیت شغلی کارگران را به خطر می اندازد.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار