زمان توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از چهارشنبه

دسته ها: اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار

زمان توزیع کارت آزمون دکتری اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از چهارشنبه

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان از اول تا هفتم آذر ماه می‌توانند در آزمون دکتری ۹۷ ثبت‌نام کنند،گفت: کارت ورود به جلسه این آزمون از اول تا سوم اسفند ماه قابل دریافت است.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دکتری(ph.d) نیمه متمرکز سال ۹۷ اعم از دولتی و غیردولتی و همچنین دانشگاه پیام نور، پردیس های خودگردان و دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه اول آذر ماه جاری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org آغاز و در روز سه‌شنبه هفتم آذر ماه پایان می‌پذیرد.

وی در ادامه گفت: کلیه متقاضیان ضرورت دارد در این مهلت تعیین شده پس از مطالعه اطلاعیه ای که روز شنبه ۲۷ آبان بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شده و توجه دقیق به دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به سایت این سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون و پرداخت مبلغ ۶۰۰ هزار ریال اقدام کنند. همچنین با توجه به ارائه خدمات پیامکی در طول آزمون داوطلبان علاقه‌مند به دریافت این خدمات باید نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰۰۰ ریال اقدام کنند.

دکتر توکلی تاکید کرد: براساس ضوابط، هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند. همچنین سطح سئوالات اختصاصی در این آزمون حسب مورد در حد داشتن اطلاعات و تجربیات دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه درسی در دروس تخصصی ضریب چهار، آزمون زبان ضریب ۱ و آزمون استعداد تحصیلی ضریب ۱ است.

به گفته وی، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری ۹۷ از روز سه شنبه اول تا روز پنج شنبه سوم اسفند ماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دریافت است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: اطلاعیه این سازمان در خصوص نحوه ثبت‌نام در آزمون فوق از امروز دوشنبه ۲۹ آبان‌ ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و آزمون دکتری ۹۷ روز جمعه چهارم اسفند ماه ۹۶ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

اخبار دانشگاهی و استخدامی اخبار