ساییدگی زانو به کمک سلول​های بنیادی درمان شد

دسته ها: اخبار سلامت اخبار

توسط محققان ایرانی
ساییدگی زانو به کمک سلول​های بنیادی درمان شد

محققان مرکز سلول درمانی غدیر شیراز موفق به درمان ساییدگی مفصل زانو با استفاده از سلول​های بنیادی شدند.

مسئول مرکز سلول درمانی غدیر گفت: در این روش سلول های بنیادی از نمونه مغز استخوان بیمار جدا شده و پس از کشت در فضای آزمایشگاهی کاملا استریل، به زانوی بیمار تزریق می شود.

دکتر مریم آیت الهی افزود: برای اجرای این طرح بیمارانی که دچار ساییدگی مفصل زانو بودند، انتخاب شدند و پس از تزریق سلول های بنیادی ، روند بهبودی آن ها در بازه های زمانی دو ماهه، شش ماهه و یکساله بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این روش با انجام معاینات دقیق پزشکی از جمله تصویربرداری ام آر آی میزان غضروف ساخته شده اندازه گیری می شود.

دکتر آیت الهی با بیان اینکه سلول های بنیادی در همه بافت های بدن یافت می شود ، گفت: این سلول ها توانایی تکثیر و تبدیل شدن به بافتی که در آن قرار می گیرند را دارند ، از این رو برای درمان بسیاری از بیماری ها قابل استفاده هستند.

مرکز سلول درمانی غدیر در بیمارستان مادر کودک شیراز تنها مرکز جنوب کشور است که به مطالعه در زمینه درمان بیماری ها به کمک سلول های بنیادی می پردازد.

در این مرکز تحقیقاتی در زمینه درمان برخی بیماری های پوستی و زخم های مزمن دیابت و سوختگی در حال انجام است که در مراحل اولیه ، نتایج رضایت بخشی داشته اند.

اخبار سلامت اخبار